خطیب جمعه قم:
اگر دولت‌های اسلامی ذره‌ای غیرت داشته باشند، باید سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را در کشور خود تعطیل کرده و روابط خود را با این رژیم قطع کنند. عربستان سعودی همه مرزها را شکسته است و دست دوستی به رژیم صهیونیستی داده است و وزیر خارجه این کشور از ارتباط راهبردی با رژیم صهیونیستی سخن می‌گوید.
کد خبر: ۵۳۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 15 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس قم برگزار شد با اشاره به رویدادهای جهانی عنوان کرد: اعلام پایتختی قدس از سوی آمریکا حرکتی مذبوحانه و خطرناک علیه جهان اسلام است و باید همه دولت ها و ملت ها در برابر این توطئه شوم آمریکا در فلسطین ایستادگی کنند.

امام جمعه قم افزود: اعلام پایتختی قدس از سوی آمریکا اقدامی زشت و خلاف موازین اسلامی و انسانی است و این اقدام خطرناک توهین آشکار به همه مقدسات اسلامی و مسلمانان می باشد.

وی با بیان اهمیت اقدام قاطعانه کشورهای اسلامی علیه این توطئه تصریح کرد: دولت های اسلامی باید با تعطیلی سفارت خانه های اسرائیلی در کشورهای خود و قطع روابط سیاسی با اسرائیل و تحریم اقتصادی و قطع مبادلات تجاری و حمایت از فلسطین در برابر صهیونیست پاسخی کوبنده این حرکت بدهند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: باید انتفاضه جدید شکل بگیرد همچنین تشکیل کنفرانس اسلامی و اتخاذ مواضع قاطع در برابر این خیانت بزرگ و اعتراض قوی در سازمان های بین الملل و شورای امنیت امری ضروری است.

وی اظهار داشت: بیش از 55 کشور اسلامی باید اعتراض خود را نسبت به این توطئه آمریکا نشان دهند و در سخن قاطع باشند و در برابر آمریکا یادداشت اعتراض ارائه دهند و سفرای آمریکا را در سفارت خانه ها فرا بخوانند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: همه کشورهای اسلامی باید در برابر سعودی ها نیز ایستادگی کنند این کشور مرزها را شکسته و نقشه راهی برای ارتباط با اسرائیل در نظر دارد، دنیای اسلام نباید در خواب باشد تا سعودی ها دست دوستی خود را به اسرائیل این گونه عیان کنند.

وی گفت: همه مسلمانان جهان باید موضع روشن خود را نسبت به مساله قدس اعلام و آن را محکوم نمایند تا این نقشه شوم نیز خنثی گردد.

آیت الله اعرافی با گرامیداشت سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم ادامه داد: این بانوی کرامت و فضیلت ،هدیه ای آسمانی از سوی خدا و موجب برکات زیادی می باشد.

وی در خصوص هفته پژوهش نیز خاطرنشان کرد: پژوهش یکی از ارکان پیشرفت کشور در همه ابعاد مادی و معنوی است؛ به برکت انقلاب اسلامی گام های بزرگی در رشد علمی و فناوری برداشته ایم و در برخی از بخش ها دنیا را خیره کرده ایم.

امام جمعه قم تصریح کرد: ما همچنان در مسیر رشد علمی نیازمند برداشتن گام های بلندتری هستیم و نباید بگذاریم در برخی از حوزه ها به عقب برگردیم.

وی عنوان کرد: با توجه به سیاست های علمی و پژوهشی ضروری است تا در سال 1404 به بودجه 4 درصدی در تولید ناخالص ملی در پژوهش و تحقیق برسیم.

آیت الله اعرافی یادآور شد: پیش بینی های برنامه پنجم توسعه محقق نشد و باید همه تلاش کنند تا توسعه تحقق یابد ما در بخش پژوهش و تولید ناخالص ملی در حدود یک درصد هستیم و لازم است در این فاصله چند درصد را بپیماییم تا به توسعه فناوری و پژوهش برسیم .

وی گفت: دولت در لایحه بودجه به مقوله رشد و تولید علم و فناوری توجه کند و به مقوله‌های دفاع، فرهنگ و فقر زدایی عنایت خاص شود.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه افزود: بخش خصوصی نیز به مقوله تحقیق و پژوهش بپردازد و پژوهش های بنیادی و تحقیقاتی که گره گشای کار ادارات، صنعت و برنامه ریزی است را ارائه نماید.

وی گفت: حمایت از مراکز تحقیقاتی و نخبگان کشور برای جلوگیری از مهاجرت به کشورهای دیگر اهمیت زیادی دارد همچنین حوزه و دانشگاه باید فرهنگ نوآوری و نظریه پردازی و تولید علم و تحقیق را مورد عنایت قرار دهد.

وی با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه نیز عنوان کرد: این مساله از مقوله های کلیدی و راهبردی کشور است، بسیاری از پیشرفت ها در پرتو تعامل میان حوزه و دانشگاه شکل گرفت و بسیاری از شکست ها ناشی از فاصله میان نخبگان حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه قم گفت: همگرایی نخبگان حوزه و دانشگاه را یک اصل مهم راهبردی تلقی کنیم و به این فکر باشیم پایه های تعامل را استوار سازیم این امر وقتی محقق می شود که جامعه حوزوی و دانشگاهی از نگاه بلند تمدنی و اهداف بلند برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: اهداف متعالی، جوامع علمی را متحد می سازد و در مسیر خدمت به مرم و انقلاب اسلامی قرار می دهد، باید از مرزهای دانش عبور کرد و نگاه جامع علمی به همه رشته ها داشت.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: دانشگاه اسلامی و ایمانی و حوزه ناظر به زمان و بیدار از شرایط تحقق وحدت الهی در حوزه و دانشگاه در مسیر خدمت به جامعه است.

وی با تاکید بر حفظ بنیان خانواده در جامعه دینی نیز عنوان کرد: باید عوامل تضعیف کننده خانواده را شناخت تا از آمار بالای طلاق جلوگیری کرد همچنین راهبردهایی در جهت کاهش سن ازدواج اندیشیده شود.

امام جمعه قم یادآور شد: باید زمینه ازدواج جوانان را در جامعه مهیا ساخت تا جامعه به تعالی برسد در این خصوص وظیفه سنگینی بر عهده مسئولان و مردم وجود دارد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار