تابناک مرکزی: رئیس اداره اجرا معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: سه میلیارد و 380 میلیون ریال اعتبار امسال برای ایجاد فضای سبز و عملیات آبخیزداری و توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری دره گردو اراک هزینه شد.
کد خبر: ۵۳۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 11 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ امید آخوندی افزود: ایجاد 954 متر جاده در دامنه غربی این منطقه به منظور تسهیل در آبیاری فضای سبز، عبور و مرور گردشگران، کوهنوردان و خانواده ها،ایجاد چهار سکوی استراحت، ساخت 2 پل فلزی برای تسهیل در رفت و آمد ورزشکاران و گردشگران بین دامنه شرقی و غربی این منطقه از جمله اقدام های اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی برای توسعه منطقه گردشگری اراک در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: کشت 9 هزار اصله درخت و درختچه شامل سه هزار و 500 اصله نهال گل محمدی و پنج هزار و 500 اصله نهال سنجد، زبان گنجشک و سرو در 61 هزار و 650 متر مربع از سطح این منطقه، ساماندهی چشمه دره بیستون برای دسترسی آسان گردشگران و کوهنوردان به آب آشامیدنی، ایجاد سه سازه سنگ و ملاتی در دره بیستون این منطقه برای کنترل سیلاب، ایجاد تاخیر در خروج آب سیلاب و افزایش طول مدت آبدهی رودخانه منطقه از دیگر اقدام های این اداره کل برای افزایش فضای سبز و تغذیه منابع آب های زیر زمینی در منطقه گردشگری دره گردو اراک است.

رئیس اداره اجرا معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ایجاد 11 بند گابیونی رسوب گیر برای کنترل سیلاب برای حفظ و توسعه فضای سبز، ایجاد سه بند گابیونی در مجاورت جاده دامنه شرقی برای جلوگیری از آب شستگی و تخریب حاد، افزایش حجم مخازن برای افزایش حجم آبگیری و ایجاد دریاچه مصنوعی در خروجی دره گردو نیز برای جلوگیری از فرسایش آبی و تخریب فضای سبز این منطقه انجام شده است.

آخوندی گفت: این اقدام ها با هدف توسعه گردشگری در منطقه دره گردو اراک، توسعه ورزش همگانی و ایجاد مکان تفریحی برای شهروندان ایجاد شده است.

وی، کشت یک هزار اصله درخت و درختچه در منطقه دره گردو اراک را از دیگر برنامه های اداره کل منابع طبیعی برای افزایش فضای سبز این منطقه عنوان کرد و گفت: این درختان برای گسترش هرچه بیشتر فرهنگ درختکاری در بین مردم در هفته منابع طبیعی امسال توسط کاشته می شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار