مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسى دانشگاه آزاد اراک:
تابناک مرکزی: مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسى دانشگاه آزاد اراک گفت: در بسیاری از دانشگاه های کشور شاهد این هستیم که مسئولان به دنبال این هستند که دانشجو به موضوعات دیگر سرگرم باشد تا آن آرمان‌خواهی و مطالبه گری انجام نشود.
کد خبر: ۵۳۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 10 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی، رامين خانبابايى یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اراک در میزگرد نقد و بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در دانشگاه‌ها و آسیب‌شناسی جنبش دانشجویی که با حضور تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های اراک در دفتر پایگاه خبری نسل فردا برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی مسئولان، منفعل بودن دانشجو را می‌خواهند، گفت: در بسیاری از دانشگاه های کشور شاهد این هستیم که مسئولان خنثی بودن را از دانشجو انتظار دارند و به دنبال این هستند که دانشجو به موضوعات دیگر سرگرم باشد تا آن آرمان‌خواهی و مطالبه گری انجام نشود.

وی در همین رابطه ادامه داد: در اخبار شاهد بودیم که مراسم نمایشی روز دانشجو با حضور آقای روحانی در دانشگاه سیستان و بلوچستان چه خفقانی را در این دانشگاه و در پی آن در سایر دانشگاه‌های کشور حاکم کرد.

خانبابایی با بیان اینکه جنبش دانشجویی از مسیر اصلی خود فاصله گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه جنبش دانشجویی از آن آرمان‌خواهی فاصله گرفته است تا جایی که امروز بسیاری از تشکل‌های دانشجویی رنگ و بوی ابزاری به خود گرفته‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسى دانشگاه آزاد اراک به مسئله تشکل‌های یکبار مصرف اشاره کرد و افزود: تشکل‌های یکبار مصرف که در مقطع زمانی خاصی قارچ گونه رشد می‌کنند، در بزنگاه‌های انتخاباتی ایجاد می‌شوند تا نقش پادوی سیاسی را ایفا و مقاصد و اهداف جریانی خاص را تامین کنند.

خانبابایی ادامه داد: امروز برخی تشکل‌های دانشجویی در جامعه ما مسائلی همچون خشونت علیه زنان و حقوق شهروندی را بزرگنمایی می‌کنند، حال جای تامل است که خط دهی و هدایت چنین موضوعاتی از کجا سرچشمه می‌گیرد و چه مقاصدی در پی آن نهفته است.

وی بیان کرد: در همین استان مرکزی و شهر اراک که استاندار سابق و بسیاری از مسئولان در حالی از حقوق شهروندی صحبت می‌کنند که حق قشر کارگری در این استان تضییع‌ شده است؛ حال اگر ما بخواهیم به این مسئله ورود کنیم آیا برچسب تندروی نخواهیم خورد؟

وی با اشاره به تشکیل دوقطبی کاذب تشکل موافق و مخالف دولت گفت: دولت ملاک نیست و بلکه آرمان ملاک است. دانشجو باید برای عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی واقعی مطالبه‌گری کند؛ نه اینکه حافظ منافع احزاب در دانشگاه باشد، اما متاسفانه برخی از مسئولان دانشگاه ها به این دو قطبی کاذب دامن می زنند.

این فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اراک با اشاره به مسئله ارتباط صنعت با دانشگاه و انتقاد از وضع موجود گفت: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتباط صنعت با دانشگاه مورد تاکید قرار گرفته است، اما این امر در استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی به خوبی اجرا نشده است. بی شک هنگامی که در ۶ ماهه اول سال اقتصاد مقاومتی همه مسئولان و حتی مدیر ارشد استان به دنبال بازی‌های انتخاباتی و ابقای خود بودند، عملکرد مطلوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار