تابناک مرکزی: اکیپ های راهداری با احتمال پیش بینی برفگیری 11 محور استان مرکزی در راههای مواصلاتی استان مستقر شدند .
کد خبر: ۵۳۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 09 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی، بر اساس خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی  گفت: با شروع فصل سرما و ورود سامانه بارشی به استان مرکزی اکیپهای راهداری برای کمک به کاربران جاده ای در جاده ها مستقر شدند .

علیرضا اختری با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی از بیستم آذرماه به صورت رسمی آغاز می شود  افزود :  ۴۰۰ راهدار و 32 راهدار خانه فعال و هفت راهدار خانه سیار برای راهداری زمستانی از ۲۰ آذرماه در محورهای مواصلاتی استان مستقر می شوند و در جاده ها به مردم خدمت رسانی می کنند .

 وی با تاکید بر اینکه مطابق تجربیات و اطلاعات گذشته 11 محور استان دارای بیشترین برف گیری هستند اضافه کرد :  استقرار اکیپ های برف روبی و نمک پاشی در هر 40 کیلومتر از این محورهای برف گیر پیش بینی شده است تا در مواقع نزولات جوی به مسافران و رانندگان در این محورها خدمات ارائه کنند .

 اختری با اشاره به اینکه راهداران در هنگام بروز سیل و یا برف و یخبندان به مسافران و رانندگان در جاده ها، کمک می کنند افزود: محور اراک - راهجرد، اراک ملایر ، توره - بروجرد، اراک - ازنا - هندودر ، شازند - ازنا، فراهان  - کمیجان - قهاوند،  آشتیان - تفرش - قم، اراک - خمین، خمین - الیگودرز، دلیجان - سلفچگان و غرق آباد - نوبران - دخان 11 محور برف گیر استان به شمار می آیند که با برف روبی راهداران  محوری مسدود  نمی شود.

معاون اداره کل راهداری استان مرکزی با اشاره به ایمن سازی راهها نیز گفت : بالغ بر 70 درصد نقاط پر حادثه معرفی شده با استفاده از نصب علائم جاده ای ، گل میخ و... ایمن سازی و آشکارسازی شده است.

 وی  از هموطنان خواست در زمان بارش برف تا حد امکان از تردد غیر ضروری خودداری کنند و  وسایل کامل همراه داشته باشند .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار