تابناک مرکزی: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از افزایش 135 درصدی کشفیات جرایم سایبری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد
کد خبر: ۵۳۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 09 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام صداوسیما؛ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از افزایش 135 درصدی کشفیات جرایم سایبری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد .

سرگرد آنقی با اشاره به برنامه‌ریزی هدفمند پلیس فتا استان در حوزه امنیت سایبری گفت: با برنامه‌ریزی پلیس استان در حوزه امنیت فضای مجازی، میزان کشف جرایم نسبت به میزان وقوع آن در سطح استان 135 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در 8 ماهه ابتدای سال جاری میزان کشف به وقوع جرایم در حوزه سایبری  110 درصد افزایش داشته که برخی از پرونده‌ها مربوط به دیگر استان‌های کشور بوده که جهت سیر مراحل قانونی به استان‌های مربوطه ارجاع شده است‌.

وی با بیان این‌که 65 درصد از جرایم سایبری در سطح استان در حوزه شبکه‌های اجتماعی رخ داده است، تصریح کرد:‌ با هدف گزاری پلیس فتا استان در برخورد قاطع با مجرمان سایبری و طی هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی در پرونده‌های رسیدگی شده از سوی کارشناسان پلیس فتا در استان مرکزی، میزان دستگیرشدگان و برخورد با مجرمان سایبری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

سرگرد آنقی عدم آشنایی و نداشتن سواد رایانه‌ای را اصلیترین عامل بروز جرائم رایانه ای دانست و تاکید کرد: کاربران فضای مجازی باید دانش و اطلاعات علمی خود را افزایش دهند و شناخت خود را نسبت به موضوعاتی چون بات‌نت‌ها، باج افزارها و بدافزارها توسعه دهند تا در دام افراد سودجو و هکرهای فضای مجازی گرفتار نشوند.

وی برگزاری کارگاه‌های آگاه سازی از سوی کارشناسان پلیس فتا برای اقشار مختلف اجتماعی را گامی بسیار اثربخش در توسعه سواد عمومی در حوزه فضای مجازی خواند و گفت: این کارگاه‌های آموزشی تاکنون برای اقشار مختلف اجتماعی چون واحدهای صنفی در معرض آسیب، کارمندان، دانش آموزان و ... برگزار شده است و این آمادگی برای پلیس فتا استان وجود دارد که نسبت به توسعه برگزاری این قبیل کلاس‌های آگاه‌سازی در تمامی جوامع هدف اقدام کند.

سرگرد آنقی یکی دیگر از مولفه‌های اقدام مجرمانه اشخاص را جهل آنان نسبت به قانون خواند و گفت: بسیاری از افراد بعد از ارتکاب جرایم سایبری و بعد از دستگیری اذعان می‌دارند که نسبت به قانون اطلاعی نداشته‌اند که بی‌اطلاعی از قانون دلیلی برای منع پیگیری و برخورد قانونی نخواهد بود و لازم است شهروندان قبل از استفاده از فناوری‌های نوین، نسبت به شناخت قوانین، مطالعه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی در پایان به خانواده‌ها تاکید کرد که بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کامل داشته باشند و به افراد سود‌جو اعتماد نکنند زیراکه این اعتماد موجب ایجاد مشکلات و معضلات اجتماعی در فضای مجازی خواهد شد و ازهم پاشیدگی خانواده‌ها و آسیب روحی و روانی برای آنها را به دنبال خواهد شد .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار