تابناک مرکزی: مدیر جهادکشاورزی محلات گفت: براساس مصوبه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی محلات، به انارکاران خسارت دیده تسهیلات کم بهره بلندمدت پرداخت می‌شود
کد خبر: ۵۳۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 06 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صداوسیما؛ مدیر جهادکشاورزی محلات گفت: براساس مصوبه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی  محلات، به انارکاران خسارت دیده این شهرستان تسهیلات کم بهره بلندمدت پرداخت می‌شود.

محمودی گفت: در سال گذشته بیش از نیمی از باغ‌های انار خورهه محلات دچار سرمازدگی شد و برای احیای باغ‌ها مقرر شد برای هر هکتار مبلغ5 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 10 درصد در مدت 5سال پرداخت شود.

وی در خصوص میزان خسارت وارده به باغ‌های انار گفت: 65 درصد از 90 هکتار باغ‌های انار این شهرستان در سال زراعی گذشته دچار سرمازدگی و مشمول دریافت خسارت شدند.

این تسهیلات به 61 بهره بردار معرفی شده به بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

محمودی خرد بودن سطح زیر کشت باغ‌ها را یکی از دلایل عدم استقبال برخی باغداران عنوان کرد و افزود: مشکل عمده باغ‌ها، قطعات خرد و کوچک است و بسیاری از باغداران به همین دلیل برای دریافت تسهیلات مراجعه نکرده اند.

محمودی در ادامه گفت: محلات دومین تولیدکننده انار در استان است و در سال گذشته 900 تن انار از باغ‌های شهرستان برداشت و زمینه اشتغال پایدار برای 50 نفر ایجاد شده بود، ولی به دلیل سرمازدگی محصولی از باغ‌های انار این شهرستان برداشت نشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار