نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری:
تابناک مرکزی: نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کنفرانس بزرگ وحدت باید راه را برای پویایی تمدن بزرگ نوین اسلامی هموار سازد.
کد خبر: ۵۳۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۸ 05 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صدا و سیما، آیت الله محسن اراکی در مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی با بیان اینکه امروز مرحله تهاجم بدون دفاع دشمنان به کشور‌های اسلامی پایان یافته است، گفت: این اجلاس باید راه را برای تحقق و پویایی تمدن بزرگ نوین اسلامی هموار سازد و جهان اسلام با این همه امکانات و منابع و انرژی و نیروی انسانی و موقعیت‌های استراتژیک بی نظیر می‌تواند تمدن نوین اسلامی را پی ریزی و محقق کند و باید راه را آغاز کنیم.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک ایام هفته وحدت، ولادت نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع)، افزود: این همایش بزرگ چند پیام اصلی و مهم دارد؛ اول اینکه جامعه اسلامی با ید واحده، زبان و هدف واحد در برابر هجوم فرهنگ استکباری، تمدن الحادی و مادی غرب، تهدید و هجوم نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمنان، یکپارچه و یکدست و در صف واحد بایستد.

وی گفت: پیام دوم این است که امروز از طریق این گردهمایی اعلام می‌کنیم که مرحله تهاجم بدون دفاع دشمنان به کشور‌های اسلامی پایان یافته و اکنون مرحله جدید خیزش کشور‌های اسلامی در قلب جهان اسلام آغاز شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ایستادگی و مقاومت و پیروزی ملت‌های عراق و سوریه و لبنان در برابر توطئه‌های دشمنان و شکست گروه‌های افراطی همچون داعش، افزود: همه جهان شاهد بود که چگونه این ملت‌ها با ایستادگی و یکپارچگی و با کمک ایران و برخی کشور‌های دوست توانستند در برابر هجوم استکبار جهانی به سرکردگی داعش پیروز شوند و این نشان می‌دهد در جهان اسلام مرحله یکپارچگی ملل اسلامی در برابر تهاجم همه سویه استکبار آغاز شده است.

آیت الله اراکی تأکید کرد: امروز نیاز داریم بازسازی تمدن نوین اسلامی را آغاز کنیم و شکست داعش تنها شکست یک گروه نبود بلکه شکست جهان استکبار در برابر جبهه مقاومت و امت اسلامی بود که این گروهک‌ها را برای مقابله با اسلام ناب بسیج کرده بود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز باید عملیات پی ریزی برای تمدن نوین اسلامی را آغاز کنیم، گفت: انتظار داریم علما، پیشنهادات خود را در زمینه اصل و اساس تمدن نوین، راهکار‌های پیاده سازی و تحقق تمدن نوین و همچنین قرار دادن اراده جامعه اسلامی برای برپایی این تمدن نوین و عرضه آن به جهان که جز با بازگشت به آن هویت محمدی (ص) امکان پذیر نیست ارائه دهند.

آیت الله اراکی در پایان پیشنهاد داد: یک کمیته اجرایی برای پیگیری پیشنهادات و نظرات مطرح شده در این کنفرانس ایجاد شود تا به صورت مستمر و مرحله‌ای نسبت به پیگیری آن و ایجاد وحدت و زمینه سازی برای تبیین تمدن نوین اسلامی اقدام کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار