مقدسی در صحن شورای شهر اراک مطرح کرد:
تابناک مرکزی: مقدسی گفت: بودجه سال آینده شهرداری اراک باید قابل اجرا و منطبق بر واقعیت های موجود در حوزه مدیریت شهری باشد.
کد خبر: ۵۳۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 03 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ سید مهدی مقدسی عصر امروز با حضور در صحن شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری اراک باید قابل اجرا و منطبق بر واقعیت های موجود در حوزه مدیریت شهری باشد گفت: انحراف 65 درصدی در بودجه شهرداری فاجعه است و باید بودجه ای متفاوت تر از گذشته توسط شهردار بسته شود که ظرفیت های مردم در آن گتجانده شود.

مقدسی با اشاره به اینکه شهر اراک زیبنده مردم نیست و مردم از محیط زندگی خود راضی نیستند ادامه داد: برای هزینه های ثابت شهرداری در مقابل کاهش درآمدها که بخشی از آن بعلت رکود حاکم بر صنعت ساختمان رخ داده است باید چاره اندیشی شود و تنها نباید به منابع دولتی چشم داشت.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری کوچک در پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل هستند و باید با دعوت از شرکت های تامین منابع در جهت رفع مشکلات حرکت کرد.

مقدسی با تاکید بر اینکه با بودجه شهرداری امکان اجرای پروژه 55 متری وجود ندارد گفت: باید در تصمیم گیری شجاعت به خرج داد و در جلسه ای فوری با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر و مشاور طرح تکلیف مردم روشن شود.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب با اظهار اینکه نگاه مجلس باید به شهرداری ها در جهت تقویت مدیریت شهری عوض شود بیان کرد: شهرداری ها به دلیل تنوع خدماتی که انجام می دهند باید محور خدمت رسانی باشند اما متاسفانه دولت های مختلف نمی خواهند وظایف و اختیارات را به شورا و شهرداری واگذار کنند.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور انتظار دارم لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها و مدیریت واحد شهری را به مجلس ارسال کند چرا که بیشترین خدمات را شهرداری ها انجام می دهند و باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرند.

عضو فراکسیون توسعه و عمران مجلس شورای اسلامی یکی از دغدغه های این فراکسیون را لایحه استخدام کارکنان شهرداری عنوان کرد که در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است و گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در حال تغییر است و بایستی سهم بیشتری از آن برای شهرداری ها در نظر گرفته شود تا برای اتفاقات و حوادثی که در اقصی نقاط کشور رخ می دهد به نحو مطلوبی خدمات رسانی شود.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس افزایش سطح سرانه فضای سبز و نگهداری از فضای سبز موجود را دغدغه مردم عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: تغییرات آیین نامه عوارض آلایندگی شرایط را شفاف تر تعریف کرده است و درخواست تسریع در جهت تحقق حقوق مردم اراک بدون تضییع حقوق دیگر شهرها را از مدیریت ارشد استان داریم، باید مر قانون اجرایی شود و این امر قطعا جبران کننده برخی نقاط ضعف خواهد بود.

مقدسی حفظ بازار اراک را همراستا با حفظ هویت مردم اراک عنوان و بیان کرد: اوقاف باید به عنوان متولی اصلی وارد میدان شود و کمک کند تنها وظیفه میراث فرهنگی و شهرداری نیست و لازم است بانک ها نیز در این زمینه همکاری کنند.

وی افزود: اگر توانایی نگهداری امکان را نداریم می توان اماکن را در اختیار افراد و موسسات آموزشی و پژوهشی قرار داد تا مدیریت مناسبی بر آنها صورت گیرد.

وی بر لزوم تعامل بین پارلمان محلی و پارلمان ملی و استفاده از ظرفیت شورای عالی استان ها تاکید کرد و افزود: لازم است که مسائل و دغدغه ها به سرعت اعلام شود تا با هم افزایی در جهت رفع آن اقدام شود.

مقدسی با انتقاد از تخریب های فضای مجازی در صحن شورای شهر اراک گفت: خواستار تقویت و گسترش شبکه های اطلاع رسانی سالم هستیم و از آن حمایت می کنیم اما باید با سوءاستفاده از ابزارهای روز اطلاع رسانی برخورد قاطع شود چرا که انتشار اخبار دروغ و کذب از سوی برخی سایت ها گروه ها و کانال های خبری اصلا زیبنده نیست و پلیس فتا باید با قاطعیت بیشتری برخورد کند.

وی افزود: عده ای برای منافع شخصی و مالی خود با حمایت از سایت ها و کانال ها راه تخریب مسئولان را در جهت تشویش و ابهام در اذهان عمومی در پیش گرفته اند و با استفاده از پوشش های خارج از کشور بدون اینکه کسی پاسخگو باشد در حال فعالیت هستند که با تداوم این وضعیت در وهله اول به وزرای اطلاعات و ارتباطات تذکر می دهم و اگر اقدامی صورت نگرفت از آنها سوال خواهم کرد.

مقدسی خاطر نشان ساخت: چندین بار مورد تخریب قرار گرفتم و گذشت کردم اما چون احساس کردم شاید اینگونه برداشت شود که اقدامی صورت نمی گیرد به دادگاه شکایت کرده ام و پاسخ قاطعی به لجن پراکنی های فضای مجازی خواهم داد و از شیوع بی اخلاقی ها در جامعه جلوگیری خواهم کرد.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار