تابناک مرکزی: رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان از كاهش هشت درصدي كشته شدگان ناشي از سوانح رانندگي در جاده هاي استان طي هشت ماهه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 30 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "ايرج كهريزي" در اين باره به خبرنگار تابناک مرکزی گفت: با برنامه ريزي هاي انجام شده در كاهش سوانح رانندگي در سطح استان كه با همكاري دستگاه هاي ذيربط در حال پيگيري و اجراست در هشت ماهه نخست امسال ميزان كشته شدگان ناشي از تصادفات، هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش يافته است.

وي افزود:‌ در هشت ماهه منتهي به آذرماه امسال تعداد 312 نفر در سوانح رانندگي جاده اي در سطح استان جان باخته اند كه 28 درصد اين سوانح در بزرگراه ها، 20 درصد در آزاد راه ها، 22 درصد در محورهاي اصلي و 30 درصد در محورهاي فرعي و روستايي رخ داده است.

سرهنگ كهريزي با اشاره به نوع وسايل نقليه در تصادفات منجر به فوت در سطح استان تصريح كرد:‌ 64 درصد اين سوانح مربوط به خودروهاي سواري، 13 درصد موتورسيكلت، 12 درصد كاميون و ... مي باشد.

اين مقام انتظامي با اشاره به محورهايي كه بيشترين سوانح رانندگي منجر به فوت در آن به وقوع پيوسته، بيان داشت: 19 فقره سوانح منجر به فوت در آزاد راه ساوه- همدان، 17 فقره آزاد راه ساوه- تهران، 15 فقره محور اراك – قم، 13 فقره محور اراك – توره، 9 فقره محور قديم ساوه- همدان و ... بوده است.

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان مركزي تصريح كرد: 48 درصد سوانح منجر به فوت به علت واژگوني، 29 درصد به علت برخورد وسيله نقليه با وسيله نقليه، 14 درصد وسيله نقليه با موتورسيكلت و نه درصد برخورد وسيله نقليه با عابر پياده بوده است.

وي در ادامه گفت: 65 درصد كشته شدگان سوانح رانندگي جاده اي در استان مرد و 35 درصد آنان از بانوان بوده اند.

سرهنگ كهريزي در ادامه 64 درصد از علت بروز سوانح رانندگي را عدم توجه به جلو از سوي رانندگان بيان كرد و افزود: 17 درصد سوانح منجر به فوت به علت انحراف و تجاوز به چپ، هفت درصد عدم رعايت حق تقدم، شش درصد تخطي از سرعت مطمئنه و ... بوده است.

وي به تحليل انجام شده از تصادفات منجر به فوت بر اساس ساعات وقوع تصادفات اشاره كرد و گفت: 27 درصد اين سوانح در ساعات 16 تا 20، 26 درصد در ساعات 12 تا 16، 17 درصد در ساعت 8 تا 12، 16 درصد از ساعت 20 تا 24 و ... رخ داده است .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار