تابناک مرکزی: نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه های اخیر درخصوص واگذاری پالایشگاه شازند به بخش خصوصی این واگذاری را اشتباهی بزرگ عنوان کرد.
کد خبر: ۵۳۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 30 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، علی ابراهیمی در دومین همایش چشم انداز توسعه استان مرکزی و چالش های پیش رو در دولت دوم دکتر حسن روحانی عنوان کرد: توسعه استان مرکزی تابعی از توسعه کشور است هر چند که کشور بواسطه مشکلات داخلی و خارجی و سوء مدیریت ها در وضعیت شتاب مناسب جهت توسعه قرار ندارد و در تنگناهای مالی ناشی از مدیریت های گذشته قرار داریم.

وی با بیان اینکه سرعت استان مرکزی در امر توسعه بسیار کند است، گفت: به واسطه این حرکت کند بسیاری از رتبه های صنعتی را از دست داده ایم استان مرکزی قلب کشور، در مسیر کریدور شمال به جنوب، شرق به غرب، دارای خطوط ریلی، استقرار صنایع مادر و کشاورزی شاخص است و باید دلیل این حرکت کند با وجود ظرفیت های بسیار را عارضه یابی کرد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان مرکزی از نظر منابع انسانی ظرفیتی عظیم در اختیار دارد که مورد بی توجهی قرار گرفته است و از طرفی استفاده از ظرفیت داخلی و مدیریت توانمند در استان کمرنگ شده است درصورتی که باید با ایجاد هماهنگی کامل درون استانی، ایفای نقش محوری مرکز استان و توزیع عادلانه منابع مالی فارغ از واگرایی مسیر توسعه را سرعت بخشید.

وی بر عزم جدی جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد و افزود: در برخی موارد شاهد انتخاب مدیران بدون هماهنگی با استان هستیم که این امر باعث می شود مدیر کمتر خود را موظف به هماهنگی با مدیریت استان بداند نباید استان در مقابل عمل انجام شده قرار گیرد و برای هر گونه تصمیم گیری و انتخاب باید مجموعه استان در جریان باشد.

ابراهیمی بر شهامت در بیان و شهامت در اقدام جهت رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: واگذاری و اجرای اصل 44 قانون اساسی در استان مرکزی کاملا به غلط انجام شده است و نباید تجربه تلخ مجدد در مورد دیگر صنایع تکرار شود. اخیرا زمزمه هایی درخصوص واگذاری پالایشگاه شازند به بخش خصوصی شنیده می شود که این اقدام و واگذاری اشتباهی بزرگ خواهد بود. این پالایشگاه مدرن ترین پالایشگاه کشور است و نباید اجازه این واگذاری داده شود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارخانه قند شازند سرمایه بزرگ کشور است که تا به امروز در بلاتکیفی به سر برده است و با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تعارض قرار دارد. این کارخانه در اختیار بنیاد مستضعفان است. نباید از نام این نهاد عبایی داشت و در صورت عدم همکاری قطعا شرایط به مقام معظم رهبری ارجاع می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار