تابناک مرکزی: مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور گفت: بیش از ۷۰۰ نفر از روحانیون و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور برای کمک رسانی به آسیب دیدگان، در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور یافتند.
کد خبر: ۵۳۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ 28 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی در آئین یادواره شهدای روحانی استان مرکزی در اراک، ضمن بیان اینکه هم اکنون ۱۵۱ هزار طلبه در کشور عضو فعال بسیج هستند، اظهار داشت: طلاب حوزه های علمیه و روحانیون با بهره گیری از روحیه بسیجی، همواره در عرصه های مختلف در کشور نقش آفرینی کرده اند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور افزود: در عرصه انقلاب اسلامی روحانیون و در راس آنها امام راحل توانستند این انقلاب مردمی را با کمک مردم به ثمر برسانند و در دوران دفاع مقدس نیز بیش از ۱۷ هزار روحانی برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند.

گواهی بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ طلبه و روحانی در جبهه های نبرد حق با باطل به مقام رفیع شهادت نائل شدند و ۳۵۰ روحانی نیز آزاده هستند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان ساخت: علاوه بر شهدایی که در دوران دفاع مقدس از سوی قشر طلاب و روحانیون کشور تقدیم انقلاب و نظام شد، در سال های اخیر روحانیون در عراق و سوریه نیز در مبارزه با تروریست های داعش و دشمنان اسلام پیشقدم بودند و ۳۰نفر از این طلاب در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: این سند افتخاری برای حوزه های علمیه و طلاب و روحانیون کشور است که چنین جان برکفانی در راه دفاع از اسلام و انقلاب در حوزه ها پرورش یافته اند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: در حادثه زلزله اخیر استان کرمانشاه نیز روحانیون پا به پای سایر مردم به کمک هموطنان غرب کشور شتافتند و آمار جمع آوری شده از روحانیانی که به مناطق زلزله زده برای کمک رفته اند بیش از ۷۰۰ نفر است و قطعا با احتساب افرادی که به صورت شخصی برای کمک رسانی حضور یافته اند، این آمار بسیار بیشتر از این تعداد است.

انتها پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار