تابناک مرکزی: نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی لایحه حمایت از محیط بانان در دستورکار مجلس قرار داشته و به فراموشی سپرده نشده است.
کد خبر: ۵۳۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 27 November 2017

 به‌گزارش تابناک مرکزی، به نقل از دفتر نماینده مردم شازند در مجلس، علی ابراهیمی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه مجلس بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان را به فراموشی سپرده اظهار داشت: مجلس نگاه ویژه‌ای به حمایت از محیط‌بانان دارد که در این ارتباط لایحه مذکور در 3 جلسه در دستور کار کمیسیون کشاورزی به عنوان کمیسیون فرعی قرار گرفت و تصویب شد.

وی افزود: مجلس همه تلاش و اهتمام خود را برای بررسی و تصویب سریع‌تر لایحه به‌کار می‌گیرد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محیط‌بانان باید از مقررات نیروهای مسلح بهره‌مند شوند گفت: ما به دنبال این بودیم که محیط‌بانان ضابط قضایی عام معرفی شوند، اما به سبب آنکه ضابط قضایی خاص هستند مورد موافقت قرار نگرفت و بر اساس این لایحه ماموران محیط زیست اگر در حین ماموریت کشته یا مجروح شوند بر حسب مورد عنوان شهید یا جانباز به آنها اطلاق می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: محیط‌بانان با توجه به سختی کار و حضور در محیط‌های خطرناک از حمایت‌های قضایی کافی برخوردار نیستند و این در حالی است که خطرات بسیاری از جانب شکارچیان غیرمجاز آنها را تهدید می‌کند و باید حمایت از آنها در دستور کار قرار گیرد و برطرف شدن مشکلات معیشتی آنها هم باید در دستور کار قوه مجریه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار