تابناک مرکزی: مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی از ثبت 65 اثر تاریخی، معنوی و طبیعی استان مرکزی تا پایان 96 خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 27 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، سیدمحمد حسینی افزود: تا پایان سال جاری، 50 اثر تاریخی، 8 اثر طبیعی و 7 اثر معنوی استان مرکزی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت می رسند.

وی گفت: طی اقدامات اولیه صورت گرفته توسط اداره کل، تا پایان سال جاری 50 اثر تاریخی استان به فهرست ثبت آثار ملی اضافه خواهد شد.همچنین مراتب ثبت 8 اثر طبیعی و7 اثر معنوی به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شده که ثبت این آثار نیز تا پایان سال جاری به انجام می رسد و مجموع آثار ثبتی استان از 868 به 933 عنوان افزایش پیدا می کند.

حسینی ادامه داد: در جدید ترین اقدام، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور طی نامه ای ثبت خانه "احمدقلی حاج باشی" را به استاندار مرکزی ابلاغ کرد که این اقدام ادامه دار بوده و تا پایان سال باقی این آثار تاریخی به ثبت می رسند. میدان ارک و بانک شاهی اراک، سنگ نگاره های داش دره و قلعه دختر در خمین و بنای قدیمی شهرداری دلیجان از جمله این آثار هستند.

او در پایان افزود: امیدواریم با ثبت این 65 اثر در فهرست میراث ملی بتوانیم نه تنها جایگاه دومی استان را از نظر تعداد ثبت آثار در کشور که سال گذشته به آن دست پیدا کرده ایم حفظ کنیم بلکه آن را به جایگاه نخست کشور ارتقا دهیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار