دبیر سابق کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم شورای اسلامی:
تابناک مرکزی: دبیر سابق کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: در بازدید میدانی از مناطق زلزله زده غرب متوجه شدیم گفته های صدا و سیما مبنی بر وضعیت مطلوب و رسیدگی مناسب به مردم مناطق زلزله زده با واقعیت همخوانی ندارد.
کد خبر: ۵۲۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 25 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با انتقاد از نحوه پوشش اخبار زلزله زدگان غرب کشور توسط صدا و سیما گفت: در بازدید میدانی از مناطق زلزله زده غرب متوجه شدیم گفته های صدا و سیما مبنی بر وضعیت مطلوب و رسیدگی مناسب به مردم مناطق زلزله زده با واقعیت همخوانی ندارد و مردم در سختی بسیاری قرار دارند و خدمات رسانی مناسبی انجام نمی شود.

آصفری با بیان اینکه آغاز بارش ها و نبود سرپناه مناسب برای مردمی که خانه و کاشانه شان ویران شده است زندگی مشقت باری را برای اهالی آنجا رقم زده است بیان کرد: مردم در چادرهای کوچک و بدون وسایل گرمایشی مناسب در حال گذران روزگار هستند و قریب به یک هفته است اکثر مردم غذای گرم استفاده نکرده اند.

دبیر سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی از تشکل های مردمی خودجوش با حضور در مناطق زلزله زده نسبت به تهیه غذای گرم اقدام کرده اند و بچه های بسیجی نیز در قالب موکب های اربعین آشپزخانه زده اند اما متاسفانه اقدامی از سوی دولت برای پشتبانی صورت نگرفته است و مواد اولیه تهیه غذا نیز از سوی مردم در اختیار آشپزخانه ها گذاشته می شود.

وی افزود: امکان زندگی طولانی مدت در چادرهایی که سرد هستند وجود ندارد و با توجه به اینکه پیش بینی می کنیم ساخت خانه ها بیش از یک سال زمان ببرد لازم است کانتینرها برای اسکان مردم در منطقه در نظر گرفته شود.

نماینده سابق مردم اراک خنداب و کمیجان با اشاره به اینکه بعد از سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده انتظار میرفت دستگاه ها همت بیشتری در خدمت رسانی داشته باشند و دولت وارد کار شود خاطر نشان ساخت: شهر همچنان حالت بحران زده دارد و آواربرداری که باید با مدیریت دستگاه ها انجام میشده است صورت نگرفته است و اثاث مردم در زیر آوار مانده است.

آصفری با تقدیر از اقدامات سپاه و ارتش و ایجاد بیمارستان صحرایی در منطقه برای خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: آستان قدس رضوی در استان مرکزی به همت خادمیاران در قصر شیرین آشپرخانه دائر کرده است و کمک های مردمی را که نزدیک به یکصد تخته چادرگروهی، 500 تخته پتو و 2000 البسه گرم و مقادیر زیادی مواد خوراکی و غذایی بود را به مناطق زلزله زده ارسال کرده است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار