تابناک مرکزی: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کالاهای سلامت‌محور در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیاز به تلاش و توجه مضاعف است به‌همین سبب رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی در بحث مبارزه با قاچاق سلامت مردم است.
کد خبر: ۵۲۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ 22 November 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، مصطفی دلاوری ظهر امروز در جلسه نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: مبارزه با قاچاق در زمینه کالاهای سلامت‌محور نیاز به توجه مضاعف دارد زیرا ورود کالا قاچاق در این حوزه علاوه بر ضربه به تولید، اقتصاد و غیره به سلامت مردم هم ضربه می‌زند و رسالت اصلی ما در این کار سلامت مردم است، به‌همین سبب تقاضا داریم تمام دستگاه‌ها در این زمینه کمک ما باشند.

وی افزود: 9 جلسه شامل هشت جلسه تخصصی و یک جلسه عمومی از ابتدای امسال تشکیل شده که 54 مصوبه داشته است و 30 مورد از مصوبات این جلسات به طور کامل اجرایی شده که بیشتر در زمینه‌های آموزشی، توجیهی، تشکیل کمیته و جلسات و تیم‌های مشترک بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در حوزه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی که مستقیم با حوزه دانشگاه علوم پزشکی مرتبط است یک هزار و 82 مورد بازرسی از داروخانه‌ها انجام شده که داروخانه‌های استان به لحاظ پاک بودن بهترین وضعیت را در کشور داشته‌اند و تنها در سه مورد کالای قاچاق مشاهده شد.

دلاوری بیان کرد: سال گذشته هم 550 مورد بازرسی انجام شد که در تنها در دو مورد پرونده قاچاق در سطح داروخانه‌ها و در سطح تحت نظارت کشف شد، در عطاری‌ها این موارد بیشتر بوده و در سال 95 تعداد 106 مورد بازدید در قالب گشت مشترک از عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی انجام شد که این بازدیدها در 6 ماهه امسال 90 مورد بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 427 بازرسی و در 6 ماهه امسال 501 بازرسی انجام شده، گشت مشترک‌های انجام شده در سال گذشته 165 مورد در 22 روز بود که امسال در 6 ماهه نخست سال به 109 مورد در 12 روز رسید و همه اینها بیانگر تشدید نظارت است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: خوشبختانه این تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها نتایج مطلوبی را به‌همراه داشته به طوری که مشاهده قاچاق کالا در 80 درصد مراکز توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی در سال‌های نخست شروع بازرسی‌ها یعنی سال 86 به 10 درصد رسیده است.

دلاوری اضافه کرد: امسال کار ارزشمند دیگری که انجام شد ورود جدی به سطح عرضه مواد غذایی بود که معاونت بهداشتی را موظف کردیم که بحث قاچاق را در کنار مواد غذایی غیرمجاز به طور جداگانه و با جدیت دنبال کند و گزارش ارائه دهد.

وی افزود: آموزش تمامی اصناف را هم در برنامه داریم و آموزش‌های لازم در بحث شناسایی کالای قاچاق و قوانین مربوط به این حوزه را به آنها ارائه می‌دهیم، این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار بوده زیرا 70 درصد کالاهای قاچاق تقلبی هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به عدم برخورد در سطح خرده‌فروش‌ها گفت: بنابر دستور استاندار سابق مصوبه‌ای برای اصناف تعریف شده که در زمینه مبارزه با کالای قاچاق در سطح خرده‌فروشی‌ها ورود نشود و تنها در سطح کلان این برخوردها باشد که ظاهر قضیه نشان می‌دهد که صحبت آن زمان استاندار به‌سبب قرار گرفتن در آستانه انتخابات بوده و چنین مصوبه‌ای تعریف شده که باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار