ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وضعیت بد بهداشت در مناطق زلزله زده خبرداد و هشدار داد با ادامه این روند میتواند بیماریهای بسیاری شیوع پیدا کند.
کد خبر: ۵۲۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 19 November 2017
ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود: ازوضعیت بهداشت مناطق زلزله زده ناراضی هستیم و زباله‌ها در مناطق زلزله زده به خوبی جمع آوری نمی‌‎شود و فاضلاب نیز به شکل بهداشتی دفع نمی‌شود و این امر می‌واند اپیدمی وبا را به دنبال داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تیم‌های بهداشت در مناطق زلزله زده به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند و تیم‌های سیار بهداشتی متشکل از پزشک، ماما، کارشناس بیماری‌ها و کارشناس بهداشت روزانه به روستا‌ها و نقاط شهری در مناطق زلزله زده مراجعه می‌کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد:این تیم‌ها تجهیزات مختلف از جمله دارو، شیرخشک و لوازم بهداشتی را همراه داشته و بر حسب نیاز در میان خانوار‌های نیازمند توزیع می‌کنند

شکیبا اظهار داشت:در مناطق زلزله زده واکسیناسیون ۸۰۰۰ نفر انجام شده ،و واکسن توام دو واکسن دیفتری و کزاز است با توجه به وجود آوار در اطراف افراد مصدوم واکسیناسیون کزاز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود:اپیدمی بیماری خاصی در منطقه گزارش نشده و نگرانی جمع آوری زباله‌های شهر است که راه آب‌ها را گرفته و در اطراف چادر‌ها پراکنده است و می‌تواند اپیدمی بیماری‌های مختلف از جمله وبا را رقم بزند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد:با توجه به وضعیت فعلی فاضلاب، بارندگی هفته آینده می‌تواند منجر به اپیدمی وبا در منطقه شود و عدم وجود مکان‌هایی برای استحمام می‌تواند زمینه ساز مشکلات پوستی شود. 

به گفته این مسئول: چند خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی برپا شده و تا پایان این هفته نظام شبکه بهداشت متشکل از خانه‌های بهداشت و پایگاه بهداشت در مناطق زلزله زده راه اندازی می‌شود و ظرف چند روز آینده بهداشت این مناطق به وضعیت عادی برمی‌گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار