استاندار مرکزی خبر داد:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: اعتبارات عمرانی سال 97 نسبت به سال جاری حدود 30 هزار میلیارد تومان کمتر است که باید در تصمیم گیری ها به این موضوع توجه شود .
کد خبر: ۵۲۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 11 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ استاندار مرکزی در نشست بررسي طرح­هاي ملي استان جهت درج در لايحه بودجه سال ١٣٩٧ که با حضور آیت اله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان در محل استانداری برگزار شد، گفت: باید تلاش شود در نشست بررسی لایحه بودجه سال 97 شاخص ها و ردیف های اعتباری استان به سطح قابل قبولی نسبت به استان های همتراز برسد.

آقازاده با اشاره به محدودیت منابع مالی و اعتباری دولت، بیان کرد: اعتبارات عمرانی سال 97 نسبت به سال جاری حدود 30 هزار میلیارد تومان کمتر است که باید در تصمیم گیری ها به این موضوع توجه شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: قیمت نفت در چند روز گذشته افزایش یافته اما دایمی نیست و دلیل این افزایش مقطعی و نباید به این وضعیت امیدوار بود و راهکارهای افزایش بودجه  باید با حساسیت و جدیت پی گرفته شود.

استاندار مرکزی گفت: سالانه 40 هزار میلیارد تومان یارانه در کشور پرداخت می شود که با حذف یارانه دهک های بالای جامعه بخشی از این منابع می تواند به صورت هدفمند به رونق اقتصادی کشور اختصاص یابد که می طلبد در  بودجه سال 97 به این موضوع توجه شود.

آقازاده گفت: با تقسیم این 40 هزار میلیارد تومان به استان ها می توانیم برای استان مرکزی حدود 700 تا یک هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد کنیم و در زمینه ایجاد اشتغال، توسعه زیرساختها و عمران استان بکار گیریم.

وی افزود: این اقدام اشتغالزایی و توسعه و رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت و همه مردم استان از منافع آن بهره مند می شوند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در این هفته به همراه مجمع نمایندگان استان نشستی با رئیس مجلس شورای اسلامی و سپس با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواهیم داشت تا بتوانیم شکل مناسبی از بودجه سال 97 را برای استان داشته باشیم.

آقازاده اظهار کرد: این نشست با هدف طرح نظرات و پیشنهادات مجمع نمایندگان استان و همچنین دستگاه های ذی ربط درخصوص  طرح های ملی استان جهت درج در لایحه بودجه سال 97 برگزار شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار