رئیس سازمان بازرسی کشور:
تابناک مرکزی: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اداری و اجرایی از ۲۰ آبان ماه امسال عملیاتی می شود.
کد خبر: ۵۱۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 02 November 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه سفر به قزوین برای معرفی بازرس جدید استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان از قبل بود که اخیرا مجلس به دلیل اختلافی که وجود داشت تفسیری برای آن داشت و قبلا هر کس اگر مقام بود در هر پستی قرار می گرفت می توانست بکار گرفته شود و به همین دلیل اکثر بازنشستگان مجددا بکار گرفته می شدند و با تفسیر جدید مجلس این فضا محدود می شود.

قاضی سراج تصریح کرد: با این تفسیر مقرر شد فقط کسانی که در جایگاه قانونی هستند در آن جایگاه می توانند بکار گرفته شوند مثلا یک وزیر فقط برای وزارت و یک استاندار فقط در جایگاه استانداری می تواند در شرایط لازم از شمول ممنوعیت مستثنی شود.

وی اضافه کرد: در این قانون فقط جایگاه ملاک است که ماده ۷۱ احصا شده و می توانند برخی بکار گرفته شوند مثلا استاندار یک مقام بود در هر پستی می توانست بکار گرفته شود و امروز فقط در جایگاه می تواند قرار گیرد که بسیار محدود شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص زمان اجرای این قانون تصریح کرد: از تاریخ ۲۰ آبان ماه امسال قانون منع بکارگیری بازنشستگان قطعیت پیدا می کند و هرکس آن را نقض کند و نادیده بگیرد و بکار گرفته شود و یا بکار گیرد با مجازات انفصال روبرو می شود.

سراج در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص نتایج ملموس رویکرد پیشگیری در سازمان بازرسی اظهارداشت: در پیشگیری نتایج ملموسی داشته ایم زیرا باید دانست یک خروجی ما به دادگاه می رود و دهها مورد در پیشگیری و هشدار که مسائل برطرف می شود دیگر شاید معلوم نباشد و علنی نمی شود در حالیکه دستاورد است و به اصلاح امور منجر شده است.

وی بیان کرد: رویکرد ما پیشگیری از تخلف است و با حضور در دستگاههای اجرایی و ارائه راهنمایی تخصصی تلاش می کنیم از تخلف جلوگیری شود که در این زمینه موفق بوده ایم.

سراج در خصوص فرکانس های آنتن های تلفن همراه و پارازیت ها گفت: هرجا قانون نقض شود ورود می کنیم در سال گذشته ۴۸ ارتباط از طریق تلفن ۱۲۶ داشتیم و پاسخ داده ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآورشد: ما آخر سال برای بازرسان برنامه داریم و معضلات و سوء جریانات که در دستگاهی دیده می شود را شناسایی کرده و بر اساس آن برنامه ریزی می کنیم و پس از ابلاغ به استانها دنبال اصلاح امور هستیم و به صورت فوق العاده هم گاهی بازرس تعیین می شود که به درخواست سران سه قوه و رئیس سازمان میتواند موضوعی بررسی شده و به مقامات اعلام شود.

وی اضافه کرد: اگر شهروندی هم اعلام گزارش کند بازرسی موردی انجام می شود و نتایج به مراجع ذیصلاح داده می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار