نماینده سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس:
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر با بیان اینکه در چهار سال اخیر شاهد کاهش پنج الی ۱۰درصدی واردات دارو بودیم، گفت: مصرف دارو باید کنترل شود.
کد خبر: ۵۱۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 31 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، احمد همتی شامگاه دوشنبه در نشست بررسی روند واردات دارو با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت به علت افزایش هزینه هایدارویی با مشکلات و چالش جدی مواجه هستیم، ابراز داشت: مصرف دارو در کشور بیش از نرم جهانی است که باید این مهم کنترل شود.

احمد همتی - کراپ‌شده

وی با بیان اینکه هماهنگی برای مصرف، تولید و تقاضاهای القایی، در بسیاری از مواقع افزایش مصرف دارو را به دنبال دارد، افزود: نظام سطح بندی که در برنامه پنج ساله پنجم و ششم ذکر شده، باید اجرایی شود تا بتوانیم مصرف دارو را کاهش دهیم.

روند ایجاد زیر ساخت هایپرونده الکترونیک انجام شد

عضو خانه ملت بابیان اینکه در برنامه ششم ماده ۲۷، هر سه ماه فهرست دارویی اعلام و در چهارچوب لازم داروها وارد کشور شده و بعد از تدوین و انتشار در دسترس قرار می گیرد، ابراز داشت: تجویز داروهای خارج از فهرست تخلف محسوب می شود.

همتی با بیان اینکه در شفاف سازی دولت الکترونیک هر نوع واردات و صادرات کالا از جمله داروباید ثبت شود، تصریح کرد: روند ایجاد زیر ساخت هایپرونده الکترونیک انجام شده است.

وی ضمن بیان اینکه به صورت دائم با مسئولان دارویی کشور، وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت در تماس هستیم، افزود: طی چهار سال گذشته واردات دارو در کشور افزایش نداشتهبلکه به میزان پنج الی ۱۰ درصد کاهش واردات دارو را نیز شاهد هستیم.

حجم قاچاق کالا از ۲۴میلیارد دلار به ۱۲دلار رسید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر کنترل واردات و صادرات دارو در کشور هستیم، ابزار داشت: روند اجرای صدور مجوزهای آنلاین برای واردات و شفاف سازی نظارت دارو در قالب دولت الکترونیک را پیگیری می کنیم.

همتی با بیان اینکه در سنوات اخیر آشفتگی در بازار از جمله بازار دارو وجود داشت، تصریح کرد: درسال های اخیر توانستیم اجرای این روند را طبق همان قوانین اجرایی،مصوب وکنترل کنیم.

وی با بیان اینکه حجم قاچاق کالا از ۲۴میلیارد دلار به ۱۲دلار طی سنوات اخیر کاهش پیدا کرد، افزود: باید روند به این صورت باشد که مجلس، دولت و شرکت های دارویی کمک کنند تا در بحث قاچاق کالا و دارو کنترل بیشتری اعمال شود.

شبهات موجود در داروهای تولید داخل برطرف شود

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس با بیان اینکه شبهات موجود در داروهای تولید داخل باید برطرف شود، ابراز داشت: داروهای داخلی باید از استاندارد های لازم برخوردار باشند تا بتواند جای خود را در بازار مصرف پیدا کند.

همتی ادامه داد: حدود ۱۰ ماه پرداخت های شرکت های دارویی انجام نشده لذا سود تسهیلات فشار مضاعفی را بر تولید کنندگان دارو وارد می کند.

وی افزود: ایجاد و تقویت زیر ساخت های مورد نیاز فرآورده های اولیه دارویی و استاندارد سازی محصولات از جمله وظایف وزارت بهداشت محسوب می شود که باید روند تقاضاهای دارویی در کشور سامان دهی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار