تابناک مرکزی: کارشناس فنی صندوق بیمه کشاورزی استان مرکزی گفت: برای نخستین بار اجرای طرح بیمه پایه و شاخص تولید محصولات کشاورزی در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۵۱۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 31 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ امید اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با کمترین پرداخت حق بیمه توسط کشاورزان و بیشترین تعهد پرداخت غرامت خسارت محصولات کشاورزی انجام می شود.

وی ادامه داد: طرح ییمه پایه در حوادث طبیعی با شدت خسارت بالا و فراگیر همانند خسارت های گسترده سرمازدگی با هدف جلوگیری از خروج و حفظ تولیدکنندگان و کشاورزان در چرخه تولید اجرا می شود.

کارشناس فنی صندوق بیمه کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح امسال در محصولاتی همانند گندم آبی، سیب، انگور و پسته کلید خورده است و پیش بینی می شود در سال زراعی آینده تنوع محصولات تحت پوشش افزایش یابد.

اسماعیلی گفت: برای استقبال هرچه بیشتر کشاورزان از بیمه پایه محصولات کشاورزی و بسته به نوع محصولات کشاورزی 70 تا 80 درصد حق بیمه این طرح توسط دولت و بقیه توسط تولیدکنندگان پرداخت می شود.

وی یاد آور شد: کشاورزان در صورت استفاده از طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی می توانند از سایر خدمات بیمه کشاورزی در این محصولات بهره مند شوند.

کارشناس فنی صندوق بیمه کشاورزی استان مرکزی اجرای طرح بیمه شاخص تولید را از دیگر طرح های این صندوق در سال جاری دانست و افزود: اجرای این طرح در محصول گندم دیم استان آغاز شده است و علاوه بر پرداخت خسارت های کلان خسارت های جزئی را نیز شامل می شود.

اسماعیلی گفت: پرداخت غرامت در طرح بیمه شاخص تولید بسته به میزان تولید محصول گندم دیم آن منطقه متفاوت است.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.

670هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار