کد خبر: ۵۱۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 28 October 2017
به گزارش تابناک تبریز مناظره دو نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود. باپوشش زنده این مراسم با تابناک تبریز همراه باشید.
 
 
 بیگی وارد تالار وحدت شد
 
دقایقی قبل علیرضا بیگی با حضور در تالار وحدت بر شایعات لغو این مراسم خط بطلان کشید و در گفتگو با تابناک تبریز اخبار منتشره در باره سفارش امام جمعه تبریز برای لغو این مراسم را قویا تکذیب کرد.
 
 
پزشکیان وارد تالار شد.
 
پزشکیان نایب رئیس مجلس نیز دقایقی بعد از ورود بیگی وارد تالار وحدت دانشگاه شد.
 
 دکتر پزشکیان در گفتگو با تابناک تبریز خبر داد که با احترام به پیامک امام جمعه تبریز که خواستار لغو مراسم شده اند فقط برای تشکر اینجا حاضر شده ام و به خاطر احترام به ایشان در مناظره شرکت نخواهم نمود.
 
 
بر اساس گزارشات واصله درپی درخواست مسئولین سیاسی استان مبنی بر لغو مناظره آقایان پزشکیان و بیگی، امام جمعه تبریز از طرفین درخواست کرده مناظره را برگزار نکنند

این درخواست را مسئولین سیاسی استان از حجت‌‌الاسلام آل هاشم کرده‌‌اند و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی صرفا پیام آنان را به طرفین رسانده و توصیه کرده با یکدیگر مناظره نکنند

بیگی:حجه الاسلام آل هاشم گفته اند: اجباری نکردیم و شاید طرفین صلاح بدانند و مناظره را برگزار کنند، هیچ اشکالی ندارد
 
 
پزشکیان:دعوای خانگی را به بیرون نبریم


بیگی: به دنبال جلسه با آخوندی در مجمع، مطالبات نمایندگان به‌‌‌ویژه بعد حادثه قطار و وعده‌‌ها و قول‌‌هایی که برای اتمام پروژه‌‌ها داشتند، پاسخ‌‌هایی دادند که برخلاف اظهارات نوبخت بود

پزشکیان: نمیخوام جلسه را ادامه بدهم چراکه نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی گفته‌‌اند صلاح نیست مناظره را ادامه بدهم!/ اختلافات را نباید بیرون کشید و نباید مناظره کنیم و عده‌‌ای سوءاستفاده کنند

بحث نمیکم. اقای بیگی صحبت های خودشان را انجام بدهند من در جلسه دیگری بگذارید شرکت کنیم 
 
 
 
احمدعلیرضا بیگی ظهر امروز در مناظره با آقای پزشکیان در مورد عملکرد وزارت راه و شهرسازی که با ترک جلسه مسعود پزشکیان همراه شد، اظهار داشت: بعد از حادثه قطار قول‌ها و وعده‌هایی از طرف وزارت راه و شهرسازی به نمایندگان داده شد که الان دچار تناقض شده است.

وی با بیان اینکه آقای نوبخت ادعا کرده بودند که برای پروژه تبریز- میانه ۱۲۰ درصد اعتبار تخصیص داده شده که الان تناقض در آن مشاهده می‌شود،گفت: پروژه‌هایی از قبیل سهند- تبریز و بازرگان - تبریز از جمله وعده‌هایی است که وزیر راه داده بود اما بعدها مشخص شد که وزیر برای انجام این کارها هیچ تدبیری انجام نداده و حتی تخصیص اعتبار را بهانه کار خود گذاشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه آقای پزشکیان در جلسه نمایندگان استان با وزیر راه از زحمات این وزیر تشکر و ادعا کرد که شما در چهار سال خدمات بیشتری نسبت به دولت قبل انجام داده‌اید، ادامه داد: در آن جلسه حتی دوران استانداری بنده نیز مطرح شد که هیچ کاری انجام نشده و من هم گفتم می‌توان با مستندات، آمار و ارقام به این موضوع نگاه کرد.

وی یادآور شد: من سابقه رفاقت طولانی با دکتر پزشکیان دارم و حتی برادر شهید ایشان با من رفاقت داشت.

بیگی با بیان اینکه ما می‌خواستیم هزینه مسکن را از دوش جوانان برداریم نه اینکه هزینه‌هایی را به جیب برخی‌ها تحمیل کنیم، بیان کرد: با ساخت و ساز و مسکن مهر علاوه بر تامین مسکن، ایجاد اشتغال نیز به همراه داشت که با طرح مسکن مهر در صدد انجام این کار بودیم.

وی با اشاره  به اینکه ۳۶ هزار و ۵۷ واحد در مسکن مهر احداث شده که ۱۸ هزار واحد  آن با زیرساخت کامل در دوران استانداری بنده افتتاح شد، گفت: حتی جلسه‌ای با ساکنان مسکن مهر گذاشتم که احیاناً اگر نواقصی بود، مرتفع سازیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: ۱۸ هزار واحد مسکن مهر به دست دولت جدید رسید تا مورد بهره‌برداری قرار دهند ولی متاسفانه کاری در خصوص تکمیل انجام نگرفت و به گردن دولت قبل انداختند، در حالیکه این یک موضوع مصوب شده مجلس است که همه دولت‌ها نسبت به این موضوع تعهد دارند.

وی اذعان داشت: در دولت دهم با اعتبار ۷۸۹ میلیارد تومان، ۴۵ هزار واحد مسکونی ساخته شده و ۲۹ هزار مورد از آنها افتتاح شده است همچنین ۸۰۱ میلیارد تومان تسهیلات برای شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار تخصیص یافته است.

نماینده تبریز در مجلس بیان کرد: ۲۰ هزار بافت فرسوده در تبریز مورد هدف قرار گرفته است که ۱۶ هزار و ۹۱۰ مورد آن افتتاح شد.

بیگی با اشاره به نطق سخنرانی‌اش در رای اعتماد وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: دولت با مبادرت در خرید۱۱۱ هواپیما، بیش از ۸ میلیارد یورو بدهی بر دوش کشور گذاشته است.

وی با تاکید به اینکه ما شرکت‌های هواپیمایی داخلی زیادی داریم که دولت می‌تواند از ظرفیت آنها در خرید هواپیما استفاده کند، تصریح کرد: با طرح این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی با جان و دل وارد این عمل می‌شدند و قطعاً آن را به سود می‌رساندند در حالیکه دولت این مسوولیت را به گردن هواپیمایی جمهوری اسلامی انداخت و بدهی زیادی بر دوش آنها گذاشت.

بیگی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی هنوز پاسخ قاطعی در این زمینه نداده است،گفت: شرکت ایرباس اعلام کرد در این قرارداد دو ایرباس را رایگان در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهیم، اینها ناشی از رانت‌هایی است که دیگر اثری ندارد.

نماینده فراکسیون ترک‌نشینان در مجلس، فسخ قرارداد شرکتی که قرار بود هواپیما ابتدا از آنها خریده شود را مورد اشاره قرار داد و افزود: آن شرکت اعلام کرده است که چگونه وقتی ما هواپیما را 3 میلیارد یورو حساب می‌کنیم، ایرانیان از شرکت دیگری با قیمت ۸ میلیارد یورو می‌خرند.

وی با بیان اینکه ۸۵ امضا ر ا برای استیضاح وزیر راه از نمایندگان گرفتیم ولی بنا به شرایط لابی وزار با نمایندگان که تبدیل به عرف شده، روبه رو شدیم، گفت: ابتدا موضوع قطار را به کمیسیون عمران ارسال کرده و این کمیسیون نیز در برپایی جلسه تعلل کرد و سپس خود وزیر در جلسه شرکت نکرد و موضوع ادامه‌دار شد.

بیگی ادامه داد: در حادثه قطار ۵۰ نفر از مسافران زنده زنده در آتش سوختند که این اتفاق ناشی از قصور دولت بوده است.

وی با یادآوری اینکه وقتی سیستم atc به کشور آمد، وزیر در دیدار با مقام معظم رهبری ادعا کرد که حتی اگر راننده قطار نیز بمیرد، هیچ اتفاقی برای قطار نخواهد افتاد، بیان کرد: بعدها با برخی مستندات به این نتیجه رسیدیم که این سیستم از یک فرد منصوب به یکی از مسوولان راه آهن جمهور اسلامی خریداری شده است.

بیگی ابراز کرد: طبق آمار و ارقام اداره سوانح، سیستم atc در طول یک سال 4 هزار بار   نقصی داده  ولی با این اوصاف آقایان مسوول نسبت به تعمیر و بررسی آن کاری انجام نداده‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه به بهانه خصوصی‌سازی بنا بود واگذاری در راه آهن صورت گیرد که واگذارکننده و فروشنده راه‌آهن یک نفر بود، تاکید کرد: امروز مشخص شده که همه لوکوموتیوها متعلق به آن فرد است و حتی بعدها در آغاز به کار دولت یازدهم، آن فرد به سمت ریاست کشتیرانی نیز رسید.

وی با بیان اینکه چطور می‌شود وزیر  بهداشت و درمان واردکننده و مجوزدهنده، فروشنده و خریدار باشد، تصریح کرد: این کار قطعاً تعارض با قوانین خواهد داشت که وقتی بنده این موضوع را علنی ساختم، وزیر بهداشت، معاونت دارو و غذا را تغییر داد در حالیکه مشکل اصلی سیستم اشتباه بود نه فرد.

بیگی متذکر شد: وقتی می‌گوییم مردم با مردم فرق ندارد، چگونه با این ادعا باید برخورد کرد که دیده می‌شود بین جان باختگان حادثه پلاسکو و حادثه قطار فرق قائل می‌شوند، این برخورد برای ما قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه اتفاقی که برای حجاج ما در منا افتاد از روی عمد نبود ولی به خاطر بی‌کفایتی دولت سعودی در میزبانی بود، گفت: موضوع قطار دقیقا مشابه فاجعه مناست زیرا دولت نمی‌خواست اتفاقی برای کسی بیافتد ولی می‌توان گفت که دولت لیاقت رسیدگی به بخش راه و شهرسازی را ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: دولت می‌ترسید با برجسته شدن حادثه قطار، مسائلی از قبیل بی‌کفایتی و لابی‌گری بین دولتی‌ها روشن شود و این موضوع باعث شد که ۶ ماه طول بکشد تا وزیر را به مجلس بکشانیم.

 ‌وی با تاکید به اینکه رسالت نماینده مردم مطالبه‌گری است و ما تبریز ۲۰۱۸ را فرصت بی‌بدیل می‌دانیم، گفت: فردی را در سمت رئیس ستاد تبریز ۲۰۱۸ گذاشته‌اند که وقتی وزیر صنعت و معدن بود، هیچ‌کاری انجام نداد،حالا برای ایشان سمت تراشیده‌اند تا بیکار نماند،با این پست چه کار می‌خواهد برای تبریز انجام  دهد، نمی‌دانیم.

بیگی ادامه داد: در موضوع تبریز ۲۰۱۸ کار ملموسی صورت نگرفته است و این البته شامل کارهای پیش پا افتاده نیز می‌شود به طوریکه برای نمونه انرژی زیادی می‌برد تا وزارت امور خارجه را برای برگزاری برخی اجلاس‌ها و مسابقات ورزشی در تبریز مجاب کرد.

وی با تاکید به اینکه کار اصلی در تبریز ۲۰۱۸ را به ناچار شهرداری انجام خواهد داد، ابراز کرد: مبادا شهرداری به دولتی که اهل ریسک نیست، تکیه کند زیرا جز شرمندگی چیزی به دنبال نخواهد داشت.

بیگی مطرح کرد: توسعه شهرها و حریم شهرها مستلزم مصوبات مراجع قانونی شهری است و براساس صلاحیت قانونی انجام می‌گیرد،ساخت و ساز روی گسل به استاندار یا فردی بستگی ندارد.

نماینده تبریز در مجلس در خصوص سوال پیمانکاران در مورد پرداخت مطالبات پیمانکاران بیان کرد: خانواده‌ای که بخواهد خانه خود را براساس بدهی بنا کند رو به زوال خواهد بود، به طوریکه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور را در مجلس بستیم که بیش از 120 هزار میلیارد تومان قرض بود، از این رو ۶۰ میلیارد تومان استقراض خارجی را قبول کردیم و هر سال باید ۲۰ درصد سنوات کشور را به بهره آنها می‌دادیم.

وی ادامه داد: اوراق قرضه در بازار 30 درصد پایین‌تر به فروش می‌رسد که از هیچ بهتر است،اگر پیمانکاران در این جهت مشکل دارند به نمایندگان ابلاغ کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: حق نماینده مجلس است که از رئیس جمهور طرح سوال کند و ما همیشه موضوع سرمایه‌گذاری خارجی را دنبال کردیم و این پیگیری‌ها بود که  ۶۰ هزار میلیارد فاینانس ایجاد کرد،تجربه نشان می‌دهد با سرمایه‌گذاری خارجی ۶ هزار تن ظرفیت تولید فولاد در آذربایجان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: وقتی سرمایه‌گذاران داخلی سرمایه خود را به موسسات مجاز کاسپین، آسمان و غیره می‌دهند، به دنبال سود هستند ولی با بی‌کفایتی دولت حالا پول خود را نیز نمی‌توانند بگیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید به اینکه من بیگی هستم و بعد از ۶ سال فعالیت استانداری با قاطعیت رای مردم را کسب کرده‌ام، گفت: برای من مدرک تحصیلی را عنوان می‌کنند در حالیکه همه چیز شفافیت است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :