پورمختار به بازنگری در طرح نظام سلامت اشاره کرد و افزود: با روش فعلی دولت در پرداخت هزینه ها مشکل دارد که بازنگری در این زمینه صورت می گیرد و سهم خانواده ها بر اساس درآمد در این طرح افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۱۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 28 October 2017
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی جوانان نمی‌دانند چگونه مشغول به کار شوند، گفت: باید بودجه ای برای آموزش نحوه کارآفرینی به جوانان اختصاص یابد.

به گزارش مهر، محمدعلی پورمختار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه استان همدان باید از اعتبارات حداکثر استفاده را ببرد، اظهار داشت: اعتبارات مبتنی بر عملکرد به استانها اختصاص خواهد یافت و بر اساس اقدامات واقعی دستگاه های اجرایی توزیع می شود.

وی بابیان اینکه عملکردها و بررسی اقدامات و پروژه های دستگاه های اجرایی در استانها مبنا خواهد بود و بر این اساس کاهش ۴۰ هزار میلیارد تومانی را در بودجه سال آینده شاهد خواهیم بود، گفت: این کاهش شامل تمام استانها و بخش ها خواهد شد.

پورمختار با تاکید براینکه هرچه آمارها زودتر با روش جدید منطبق شود استان از بودجه بیشتری بهره مند خواهد شد، گفت: ۸۵ درصد اعتبارات به استانها اختصاص خواهد یافت و طرح های ملی و استانی در قالب این اعتبارات تعریف خواهد شد و از این محل پروژه های نیمه تمام تکمیل می شود.

پورمختار به بازنگری در طرح نظام سلامت اشاره کرد و افزود: با روش فعلی دولت در پرداخت هزینه ها مشکل دارد که بازنگری در این زمینه صورت می گیرد و سهم خانواده ها بر اساس درآمد در این طرح افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد پردرآمد از طرح تحول نظام سلامت استفاده کرده اما خانواده های کم درآمد در برخی مواقع بی بهره می مانند، اظهار داشت: با توجه به این موضوع سهم خانواده های پردرآمد در پرداخت هزینه های درمانی افزایش خواهد یافت.

وی به سوق دادن یارانه به سمت تولید و یا توزیع متمرکز یارانه در خزانه اشاره کرد و گفت: ۷۵ درصد حداقل حقوق به خانوارهای کم درآمد پرداخت خواهد شد که دولت کار خود را شروع کرده اما باید ارقام را افزایش دهد.

پورمختار با اشاره به دریافتی بسیار کم برخی بازنشستگان، یادآور شد: باید در این زمینه نیز تغییرات و بازنگری هایی صورت گیرد چون برخی از خانواده ها به سختی زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد، گفت: بخش بیشتر بودجه باید به این سمت هدایت شود.

پورمختار با بیان اینکه برخی جوانان نمی دانند چگونه مشغول به کار شوند، عنوان کرد: بودجه ای باید اختصاص یابد تا نحوه کارآفرینی به جوانان آموزش داده شود.

وی همدان را استانی کشاورزی دانست و افزود: باید بودجه بیشتری برای بهره وری کشاورزی اختصاص داده شود چراکه بهره‌وری پایینی دارد.

پورمختار همچنین عنوان کرد: روستاهای استان همدان نیازمند کمک هستند چراکه در حال حاضر کمک ها بسیار کم است و روستاییان گلایه مند هستند بنابراین نیاز به هزینه و کار است تا بتوان انگیزه ماندگاری در روستا برای مردم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه هرچه بیشتر از ۱.۵ میلیارد دلار سهم توسعه روستاها جذب شود در ساماندهی آنها اثرگذار خواهد بود، گفت: استان همدان در بخش گردشگری با وجود ظرفیت‌های فراوان کمترین پیشرفت را دارد و باید سطح آن ارتقاء یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار