تابناک مرکزی: مدیرکل سابق حمل و نقل و راهداری استان مرکزی گفت: میانگین فوت شدگان حوادث جاده‌ای در مدت سه سال گذشته از ۵۱۰ نفر به ۴۳۰ نفر رسید و این مهم بیانگر کاهش ۱۳ درصدی تلفات جاده‌ای در استان است.
کد خبر: ۵۱۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 25 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، غلامعباس بهرامی‌نیا ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید حمل و نقل و راهداری استان مرکزی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی که در امر ایمنی راه‌ها از پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و غیره در کاهش تلفات جاده‌ای استان نقش به سزایی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: مهم‌ترین اولویت‌های این  حمل و نقل استان ارتقای ایمنی در جاده‌ها از سال‌های گذشته بوده است.

مدیرکل سابق حمل و نقل و راهداری استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در بحث کاهش تصادفات موتورسیکلت و وانت‌بارها با ارائه آموزش‌های لازم و برگزاری کلاس جز استان‌های رده نخست کشور به شمار می‌رود.

بهرامی‌نیا بیان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه حمل بار با نتایج خوبی در فرار بار  به دست آمده که حاصل آن افزایش درآمدها بوده است همچنین سالانه 16 میلیون تن کالا از استان مرکزی با اقصی نقاط کشور جا به جا شده است.

وی ادامه داد: در بخش مسافر در راستای نوسازی ناوگان اتوبوس‌های درون استانی 150 دستگاه مینی‌بوس و سواری کرایه و خودروهای دومنظوره در حال واگذاری به متقاضیان است.

مدیرکل سابق حمل و نقل و راهداری استان مرکزی عنوان کرد: در بحث زیرساخت‌ها تعداد مجتمع خدمات رفاهی از 14 مجتمع در سال 93 به 22 مجتمع در 6 ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

بهرامی‌نیا خاطرنشان کرد: استان مرکزی با جمعیتی یک‌ میلیون و 429 هزار نفری، 2.1 درصد از راه‌های برون‌شهری کشور و 2.8 درصد از راه‌های روستایی کشور در این استان قرار دارد اما سهم تردد وسایل نقلیه در حدود پنج درصد است.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات دراز مدت که سبب کاهش تصادفات و کاهش فوتی‌ها می‌شود می‌توان به ‏تسریع در احداث کنارگذر شهرهای اراک، خمین، ساوه ، احداث و تکمیل تقاطع‌های غیرهم‌سطح با اولویت در نقاط پرحادثه، تاسیس بیمارستان‌های واجد شرایط پذیرش مصدومان ترومایی در حومه شهرهای استان و افزایش و تجهیز تقویت پایگاه‌های اورژانس و هلال احمر به‌ویژه در شهرستان‌های ساوه و اراک و تاسیس پایگاه امداد هوایی به منظور افزایش سرعت در انتقال مصدومان و بیماران اشاره کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار