تابناک مرکزی: مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: 111 پروژه ورزشی در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان در انتظار تامین اعتبارات هستند.
کد خبر: ۵۱۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 24 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، عابد حقدادی در خصوص جزئیات پروژه های ورزشی نیمه کاره و دیگر مباحث مربوط به ورزش استان مرکزی پاسخ داد.

س- چه میزان اعتبار برای تکمیل این پروژه ها نیاز است؟

ج- 650 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه کاره ورزشی در نقاط مختلف استان نیاز است که حدود 70 درصد این اعتبار باید از محل منابع استانی و بقیه از اعتبارات ملی جذب شود.

س- به طور میانگین عمر پروژه های مذکور چند سال است؟

ج- تعدادی از پروژه‌های نیمه کاره ورزشی استان، مربوط به 20 سال پیش است که به دلیل پیگیری کمرنگ مدیران ورزشی و حمایت نشدن مسئولان همچنان بلااستفاده مانده است.

س- بیشترین و کمترین پروژه های نیمه کاره ورزشی استان مرکزی مربوط به کدام یک از شهرستان های استان است؟

ج- شهرستان اراک با 31 و شهرستان آشتیان با 2 پروژه ورزشی به ترتیب بیشترین و کمترین پروژه های ورزشی نیمه کاره را به خود اختصاص داده اند.

س- پروژه های نیمه کاره ورزشی اولویت دار استان مرکزی کدامند؟

ج: تکمیل سالن ورزشی یکهزار نفری شهر محلات، شهدای دلیجان و امام خمینی(ره) خمین، سالن ورزشی بانوان خنداب و تجهیز زمین فوتبال استاندارد این شهرستان، تجهیز خانه کشتی اراک و تکمیل سالن ورزشی سه هزار نفری امام خمینی(ره) اراک از پروژه های اولویت دار استان است که در صورت تامین اعتبارات لازم، عملیات تکمیل آن ها آغاز می شود.

س- در مجموع چه تعداد مکان ورزشی در استان مرکزی وجود دارد؟

ج- 764 مکان ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 210 مکان متعلق به اداره کل ورزش و جوانان، 182 مکان در مالکیت نهادها و دستگاه های اجرایی و بقیه در اختیار بخش خصوصی است که تمام این مکان های ورزشی زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان این استان فعالیت می کنند.

س- چه تعداد از پروژه های نیمه کاره ورزشی متعلق به شهر اراک هستند؟

ج: سه هزار و 121 مورد از این طرح های نیمه کاره در شهرستان اراک است که مهمترین پروژه های آن پیست روباز دوچرخه سواری با 43 درصد سالن دو و میدانی اراک با 30 درصد، تکمیل و تجهیز مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد ، تکمیل و تجهیز مجموعه ورزشی امیرکبیر سنجان با 95 درصد، تکمیل زمین تیزاندازی با 90 درصد، محوطه سازی مجموعه ورزشی 15 هزار نفری امام خمینی(ره) با 92 درصد، سالن ورزشی داودآباد با 55 درصد، سالن ورزشی گوار با 50 درصد، سالن ورزشی بخش معصومیه با حدود 100 درصد، تعمیر و تجهیز اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با 60 درصد ، زمین ورزشی روستای بان با 75 درصد و زمین ورزشی روستای میقان با 80 درصد است.

س- سرانه ورزشی استان مرکزی را چگونه ارزیابی می کنید؟

ج: سرانه ورزشی استان 86 سانتیمتر است که در صورت تکمیل و تجهیز پروژه های ورزشی نیمه کاره و همکاری دستگاه های دولتی و خصوصی، می توان این رقم را تا مرز یک متر رساند.

س- چه تعداد ورزشکار به صورت سازماندهی شده در استان فعالیت می کنند؟

ج- هم اکنون بیش از 73 هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده در 384 هیات ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

س- کدامیک از رشته های ورزشی استان مرکزی در لیگ برتر کشور حضور دارند؟

ج- رشته های هندبال، بسکتبال، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، تنیس روی میز جانبازان، کاراته آقایان و بانوان، سپک تاکرا آقایان و بانوان، هاکی آقایان و بانوان، تیراندازی، تنیس روی میز، اسکیت آقایان و بانوان، کبدی، تکواندو و دارت استان مرکزی در لیگ برتر کشور حضور دارند که ظرفیتی مهم و سرمایه ای ملی است.

س- رشته های ورزشی استان مرکزی که در لیگ دسته یک کشور حضور دارند کدامند؟

ج: استان مرکزی در زمینه قهرمان پروری و استعدادهای ورزشی جایگاه خوبی دارد و درحال حاضر در رشته های فوتبال، فوتسال، والیبال نشته، تنیس روی میز جانبازان، جودو و هندبال در لیگ دسته یک کشور حضور دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار