تابناک مرکزی: استاندار مرکزی با تاکید براینکه مدیران مشغول تحصیل مرخصی تحصیلی بگیرند یا استعفا دهند، افزود: به شدت با برگزاری جلسات تشریفاتی مخالفم.
کد خبر: ۵۱۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 24 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، سید علی آقازاده در شورای اداری استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی به مانند دیگر نقاط کشور در شرایط حساسی قرار دارد و نباید با بهانه‌تراشی و حاشیه‌سازی روند خدمت‌رسانی به مردم و انجام وظایف را دچار خدشه کرد.

وی با بیان اینکه مردم به نوع عملکرد مدیران توجه دارند، گفت: مردم با مشکلات بسیاری همچون بیکاری، عدم امنیت شغلی و ... مواجه هستند و نباید با اخبار غیرواقعی جامعه را دچار تنش کرد، بلکه ما باید با پاکدستی و سلامت کاری اعتماد را در جامعه تسری دهیم.

آقازاده تصریح کرد: اخبار، اطلاعات و آمار نشان می‌دهد که وضعیت مطلوب نیست و این شرایط حاصل عملکرد و نوع مدیریت مدیران به عنوان متولیان امور است. اگر بتوانیم در شرایط کنونی و با امکانات موجود عملکرد خوبی به جای بگذاریم اعتماد مردم جلب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با رفتار سالم و بهره گیری از نصایح مقام معظم رهبری باید از فساد در مدیریت دوری کرد و با سبک منطبق بر جمهوری اسلامی می‌توان اعتماد را در جامعه ایجاد کرد، بیان کرد: در شرایط کنونی مدیریت نیازمند جسارت و جوانمردی است و اگر فردی این امکان را در خود نمی بیند، استعفا دهد در غیر این صورت باید تا انتهای مسیر خدمت پیش رود و قطعا این عملکرد خوب و مدیریت مطلوب می‌تواند رضایت جمعی را در پی داشته باشد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: مدیران باید پاک دستی، کار صادقانه و شرافت را در حوزه کاری خود دنبال کنند و علاوه بر آن بر مجموعه خود اشراف و نظارت داشته باشند. دستگاه نظارتی ما توانی محدود در اختیار دارد و نمی‌توان برای هر فرد یک ناظر در نظر گرفت بلکه باید با سالم سازی در محیط کار با دستگاه نظارتی همراهی کرد، البته با هرگونه مفسده و فساد در مجموعه‌ها قاطع‌ترین برخورد صورت می‌گیرد.

وی با اشار به تقدیم بودجه سال 97 به مجلس شورای اسلامی تا اوایل یا اواسط آذرماه از سوی دولت اظهار کرد: متاسفانه شاخص‌های استان مرکزی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و دچار عقب‌ماندگی است و در مقایسه با استان های مشابه همچون همدان شاخص های استان مرکزی در حوزه اعتبارات در حوزه‌های مختلف همچون اقتصادی، اجتماعی و ... عقب است که نقیصه بزرگی به شمار می‌رود و جبران این عقب‌ماندگی نیز تنها به استانداری یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ختم نمی‌شود بلکه همه دستگاه‌های اجرایی باید در پی جبران باشند.

آقازاده تصریح کرد: لازم است در فرصت باقی مانده ظرف دو هفته آینده کلیه مدیران دستگاه های اجرایی با مراجعه به وزارتخانه در صدد بهبود شاخص‌ها برآیند و تمام توان خود را برای افزایش ردیف اعتباری بکار گیرند. در شرایط کنونی میزان اعتبارات تملک دارایی استان 420 میلیارد تومان است که 95 درصد آن اسناد خزانه‌ای است که باید در صدد افزایش این ارقام برآییم.

وی افزود: علاوه بر تلاش مدیران استانی قطعا نمایندگان استان مرکزی پس از تقدیم بودجه سال 97 به مجلس شورای اسلامی درصدد افزایش اعتبارات اقدام می‌کنند تا جایگاه واقعی استان تحقق یابد و جهت رفع نیاز، سهم استان از اعتبارات نیز افزایش یابد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری تنها یک سوم از هزینه‌های جاری به استان تخصیص داده شده است، گفت: به نظر می‌رسد که این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد، بر همین اساس لازم است مدیران استانی حداکثر صرفه‌جویی را در هزینه‌های جاری مجموعه خود داشته باشد و با برنامه‌ریزی دقیق در جهت پیشگیری از بروز مشکلات اقدام کنند.

وی بر پرهیز از برگزاری جلسات تشریفاتی بی‌نتیجه تاکید کرد و افزود: به شدت با برگزاری چنین جلساتی مخالفم و برای پرهیز از هدررفت وقت و هزینه مدیران و مردم باید از برگزاری چنین جلساتی اجتناب کرد، همچنین لازم است سازوکاری تعریف شود که جلسات در ساعات غیراداری و به صورت فشرده با نتیجه مناسب برگزار شود و در این راستا پذیرای نظرات مدیران هستیم.

آقازاده با اشاره به بخشنامه‌ای از سوی وزیر کشور مبنی بر تحصیل نکردن مدیران در دوران مدیریت تصریح کرد: این بخشنامه قطعا در استان مرکزی اجرایی می شود و کار را از استانداری مرکزی آغاز خواهیم کرد به نحوی که مدیران مشغول تحصیل باید در دوران مدیریت خود مرخصی بگیرند یا استعفا دهند، همچنین لازم است که به جهت اثربخشی مدیریت‌ها مدیران قطعا در شهرستان مقیم باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار