رییس سازمان نوسازی مطرح کرد؛
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: ساخت هنرستان ها و تجهیزات آن را در دستور کار قرار دادیم؛ تا مهر ۹۷، ۵۸ درصد کلاس استانداردسازی می شوند و ۸۳ هزار کلاس درس نیز نیازمند استانداردسازی هستند.
کد خبر: ۵۱۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 23 October 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمد تقی نظرپور" به آخرین آمار جمعیت دانش آموزان اشاره داشت و اظهار داشت: به ازای هر نفر دانش آموز ۵.۱۶ متر فضای آموزشی داریم که تا میزان قابل قبول ۸.۳۹ متر فاصله دیده می شود. با احتساب ۱۳میلبون دانش آموز ۴۰میلبون متر مربع برای دانش آموزان کم داریم.

وی ادامه داد: تنها استانی که سرانه از میزان قابل قبول بیشتر دارد، استان یزد بوده که این مساله بر قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری نیز تاثیر داشته است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه فضای کالبدی نقش معلم دوم را ایفا می کند، گفت: برخی استان ها مانند استان البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و تهران سرانه پایین تر از سرانه کشوری دارند.

نظرپور تصریح کرد: براساس برنامه ریزی در حوزه خیرین و آموزش و پرورش استان هایی که سرانه پایین تر از حد استاندارد دارند به سرانه کشوری نزدیک هستند.

وی ادامه داد: ۸ استان ما بیش از۲۰۰کلاس درس را تحویل داده اند و استان خراسان رضوی توانسته ۵۹۲کلاس درس را به مجموعه کلاس ها اضافه کند همچنین استان تهران ۴۸۳کلاس به فضای آموزشی اضافه کرده است.

 نظرپور تصریح کرد: ۶۷درصد کلاس های ما شامل مدارس ابتدایی بوده است که مهرماه ۱۱۷۸پروژه تحویل گرفتیم این پروژه ها با زیر بنای بیش از ۷۱۸ هزار متر مربع است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از سهم ۵۰ درصدی خیرین در ساخت طرح های جدید خبر داد و اظهار کرد: در ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه معادل کمک های تحقق یافته خیرین تامین اعتبار خواهیم داشت و پیش بینی می کنیم تا پایان برنامه ششم سرانه را به شش متر مربع افزایش یابد.

 وی از توجه به هنرستان ها خبر داد و گفت: ساخت هنرستان ها و تجهیزات آن را در دستور کار قرار دادیم. تا مهر ۹۷، ۵۸ درصد کلاس استانداردسازی می شوند و درصد کلاس ها نیز در دست اجازه برای ساخت هستند ۸۳ هزار کلاس درس نیز نیازمند استانداردسازی هستند.

 وی با بیان این که بیش از ۱۵درصد مدارس نیازمند استانداردسازی گرمایشی و سرمایشی هستند، افزود: سوخت باید از کلاس ما حذف شود و باید سوخت در موتور خانه باشد تا خطرات به حداقل کاهش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار