معاون استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر تعیین تکلیف "طرح جامع گردشگری استان" گفت: مادام که این طرح تعیین تکلیف و نهایی نشود، سندبالادستی در این حوزه نداریم و احتمال دارد دچار پراکنده‌کاری و حتی اشتباه در تعیین اولویت‌های مرتبط شویم.
کد خبر: ۵۱۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 23 October 2017
به گزارش تابناک : محمد مقدوری در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر تسریع در تعیین تکلیف "طرح جامع گردشگری استان" تاکید و اظهار داشت: مادام که این طرح تعیین تکلیف و نهایی نشود، سندبالادستی در این حوزه نداریم و احتمال دارد دچارپراکنده کاری و حتی اشتباه در تعیین اولویت‌های مرتبط شویم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان‌رضوی افزود: اسناد مربوط به گردشگری در حوزه‌های سلامت، ابنیه تاریخی، طبیعت, مذهبی, فرهنگی وغیره باید هرچه زودتر با افق سال 1420 نهایی شود. تهیه هریک از این اسناد برعهده دستگاه اجرایی مربوطه با همکاری و هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است.

مقدوری در عین حال یادآور شد: با رویکرد کاهش تصدی گری دولت و عمل به نقش نظارتی و تسهیل گرایانه آن , باید زمینه مشارکت و جذب سرمایه بخش خصوصی در پروژه های مربوط به گردشگری و همچنین اداره بخش های مهمی از موضوع مذکور توسط این بخش  فراهم شود.

محمدرحیم رهنما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه اعلام کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی فعال استان در این حوزه ، برای تعیین تکلیف این طرح اقدام عملی صورت می‌گیرد. 

در این جلسه همچنین مناطق نمونه گردشگری استان بررسی و مقرر شد گروهی مرکب از نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ادارات کل میراث فرهنگی, راه و شهرسازی و محیط زیست با محوریت دفترفنی استانداری, مناطق نمونه استان را در چارچوب برنامه ششم توسعه و اسنادبالادستی, بازنگری و نتیجه را به کارگروه اعلام کنند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار