کد خبر: ۵۱۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸ 23 October 2017
در پی اقدام قاطع دادستان قم مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان در قم، برخی از مدیران با انتشار پیام‌هایی از اقدام دادستان قم تشکر و حمایت کردند ولی آیا حرکتی به این گستردگی فقط با تشکر و اطلاعیه تکمیل و اجرایی می‌شود؟

در مهرماه امسال با اعلام دادستان قم خبر ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه خانه و سفره خانه‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌ها و همه اماکن عمومی به سرعت منتشر شد و نخستین خوان مبارزه با این بلای جانسوز فتح شد.

با نگاهی به تلاش‌های صورت گرفته طی سالهای اخیر در کشور مشاهده می‌کنیم ممنوعیت استفاده از قلیان، روند پر پیچ و خمی داشته است و با فراز و فرودهایی مواجه بوده که به سبب عدم هماهنگی و همراهی ارکان تصمیم گیرنده تا کنون نتوانسته این مار خوش خط و خال و خطرناک را از کنار محافل خانواده‌ها و جوانان این مرزو بوم دور کند.

تردیدی نیست که اپیدمی مصرف قلیان در شهرمقدس قم و به ویژه  در بین جوانان که حتی از استعمال قلیان در کنار پدر و مادر خود ابایی ندارند بسیار گسترش یافته است و سهولت دسترسی و قبح زدایی از آن با این وضع وخیم گام‌هایی موثر و هماهنگ را می‌طلبد.

محمدجواد حشمتی معاون قضایی دادستان کل کشور چهارم مهرماه سال جاری در جلسه بررسی نحوه اجرای ماده ۱۱ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات خواستار توجه جدی همه نهادهای متولی به قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و آیین نامه اجرایی مربوط به فروش و عرضه دخانیات در اماکن عمومی شد و گفت: پراکندگی نظرات و دیدگاه‌ها با وجود قانون لازم الاجرا در زمینه مقابله با عرضه دخانیات از جمله قلیان در اماکن عمومی موجب شده که اکنون عرضه قلیان در برخی استان‌ها ممنوع و در برخی استان‌ها بلامانع است و چنین تعارضی قطعا زیبنده نیست.

با توجه به مراتب فوق کاملا روشن است که استمرار این اقدام، لزوم رفع تعارض‌های دیدگاهی و اجرایی بین متولیان امر و برقراری سیاست‌های حساب شده و هماهنگ را برای مقابله منطقی می‌طلبد و اولویت دادن به فعالیت‌های ایجابی در کنار این اقدام لازم سلبی باید فورا در دستور کار دولت و تمامی مدیران و فرهنگ سازان قرار بگیرد وگرنه دیر یا زود نمایش استعمال قلیان با تنباکوهای معطر و زهرآگین دوباره از سر گرفته می‌شود و روز از نو، دود از نو.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
احسنت. قلیان اکنون تهدید جدی برای خانواده هاست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار