رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: کاهش ذخیره ۱۴۵ هزار نفری بیکاری در استان کرمانشاه و ورودی‌های جدید نیازمند جذب سرمایه‌گذاران است.
کد خبر: ۵۱۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 22 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  تسنیم  طهمورث الیاسی در جلسه کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده و تغییر و تحولات بازار نیروی کار نشان می‌دهد که عرضه نیروی کار با یک روند مشخصی ادامه خواهد داشت و تمام دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند که متناسب با آن تقاضای نیروی کار ایجاد شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: مجموع ورودی‌های جدید به بازار کار حدود 6000 نفر است که باید علاوه بر آن کاهش ذخیره بیکاری 145 هزار نفری نیز برای 
دستیابی به اهداف مورد توجه قرار گیرد و باید تمام دستگاه‌های اهتمام جدی به این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ردیف سفر مقام معظم رهبری به استان 1000 میلیارد تومان است یعنی از 300 میلیارد تومان سال 92 به 1000 میلیارد تومان رسیده است عنوان کرد: این مصوبه از 
سفر مقام معظم رهبری نیست بلکه مصوبه دولت است که همزمان با سفر دولت به  استان انجام شد و دفتر مقام معظم رهبری بیان می‌کنند که این موضوع از تعهدات دولت است.

الیاسی اظهار کرد: موضوعی که مطرح می‌شود برآوردها برای کاهش بیکاری است اما براساس روانشناختی هنگامی که توقعات و انتظارات مطرح شود جدیت و تلاش دستگاه‌ها نیز باید در این راستا بیشتر شود. 

وی با اشاره به اینکه در واقع ایجاد اشتغال سخت است و همه باید در این راستا تلاش کنند گفت: متأسفانه وضعیت فضای کسب و کار در استان نیز مطلوب نیست و به صورت نسبی از استان‌های دیگر پایین‌تر است و باید در جهت رفع موانع تلاش شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه افزود: براساس اهداف چارچوب برنامه ششم توسعه کشور سالیانه 735 هزار میلیارد تومان حدود 165 تا 200 میلیارد دلار نیاز به 
سرمایه‌گذاری دارد و در بهترین حالت تا 50 درصد از داخل تأمین می‌شود و مابقی با استفاده از شرایط عملیاتی شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار