معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در حال حاضر شاهد فروش ارزش های زیست محیطی شهرها هستیم که به نوعی حراج و تاراج حقوق آیندگان محسوب می شود.
کد خبر: ۵۱۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 20 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان،  محمد علی افشانی شامگاه گذشته در همایش توسعه شهری و روستایی استان در اهواز اظهار کرد: نهاد شورا به عنوان یک نهاد اجتماعی نوپا باید بسیار حائز اهمیت باشد و به عنوان وظیفه ملی و دینی برای تقویت آن تلاش کنیم.

فروش ارزش های زیست محیطی شهرها نوعی تاراج حقوق آیندگان است/ مردم اهواز از عوارض آلایندگی نفت بی ‌بهره اند

وی افزود: اعضای شوراها نیز باید تلاش کنند که شورا تنها یک نهاد برای اخذ رأی و برگزاری انتخابات نباشد. باید بدانیم که شورا معادل هزینه هنگفت و سرشاری است که بشریت در طول تاریخ پرداخت کرد تا شوراها شکل بگیرد. میلیون ها انسان به اسارت رفتند تا به همه حکام تاریخ بفهمانند اداره امور کشور با خرد جمعی بهتر از خرد فردی است و اگر کسی در این مسیر حرکت نکند یعنی درک نادرستی از نقش شورا دارد. اعضای شورای شهر باید بدانند که تنها راه تقویت این نهاد، جلب اعتماد مردم است. همچنین تنها راه تقویت این نهاد ترجیح دادن منافع مردمی بر منافع جناحی و غیره است.

افشانی عنوان کرد: ما باید مبنای رفتار خود را جمعی و مبنای عمل را نیز اجرای قانون و تعامل برای احقاق حقوق مردم بدانیم. اگر قانون مبنای عمل باشد آن وقت شاهد ایجاد مشکلات نخواهیم بود و دیگر معضلات هم نمود پیدا نمی کند.

معاون عمرانی وزیر کشور خطاب به رؤسای شورای شهرهای استان خوزستان گفت: روی حل مشکلات مردم تنها زمانی می توان حساب کرد که مردم به شما اعتماد کنند. در تعاریف سرمایه سه بخش فیزیکی، انسانی و اجتماعی تعریف شده و مهمترین شاخص برای بخش اجتماعی اعتماد مردم است. مردم همیشه بهتر از ما می فهمند و قضاوت می کنند؛ تمام هرآنچه که ما به زبان بگوییم مردم که باور نمی کنند.

افشانی بیان کرد: برای استان زرخیز خوزستان و استانی که حیات کشور به آن وابسته است، متأسف شدم. تمام درآمدهای محقق شده شهرداری های این استان نصف درآمد محقق شده در شهرداری شیراز است و با این وضعیت خود شما باید بیشتر تلاش کنید تا درآمدزایی های خوبی برای خوزستان داشته باشید.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد فروش ارزش های زیست محیطی شهر هستیم که به نوعی حراج و تاراج محسوب می شود.۷۷۰ میلیون دلار برای خط دو قطار شهری شیراز مصوبه گرفتیم و برای تحقق پروژه متروی شهری در اهواز باید ظرفیت های قانونی را خوب بشناسیم و بیشتر تلاش کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: باید برای درآمدزایی تلاش کنیم که یکی از راه‌های آن مالیات بر ارزش افزوده است که کاملا صحیح است و من به جد پیگیر تساوی سهم دولت و شهرداری‌ها از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده هستم و این موضوع را در مرحله اول در کمیسیون عمران پیش بردم که تا همین دو هفته اخیر نیز در این کمیسیون مطرح بود. اما معلوم نیست که این پیشنهاد وقتی به صحن برود، چه بر سر آن می‌آید.

***مردم اهواز از عوارض آلایندگی نفت بی ‌بهره اند

شهردار اهواز نیز در این مراسم با بیان اینکه در کشور ما قوانین شهرداری ها به روز نیست، گفت: در حالی مردم اهواز از عوارض آلایندگی نفت بی بهره هستند که بیش از 200 حلقه شاه نفت در محدوده شهری این کلانشهر وجود دارد.

فروش ارزش های زیست محیطی شهرها نوعی تاراج حقوق آیندگان است/ مردم اهواز از عوارض آلایندگی نفت بی ‌بهره اند

منصور کتانباف ادامه داد: صنایع آلاینده بخصوص نفت و فولاد در استان خوزستان و شهر اهواز پساب های خود را در رودخانه رها سازی می کنند و بخش زیادی از خاک زمین ها را از بین برده اند و بر همین اساس این صنایع باید ایجاد اینگونه مشکلات را برای مردم جبران کنند.

وی خواستار اختصاص عوارض آلایندگی نفت در قانون بودجه سال آینده به کلانشهر اهواز شد و افزود: بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها واریز نمی شود و علاوه بر این عوارضی که در زمینه جریمه های رانندگی، سوخت، گمرک، فرودگاه ها باید پرداخت شود یا اینکه کامل واریز نمی شود و یا به موقع اختصاص نمی یابد.

شهردار اهواز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حمایت کامل دولت از پروژه مترو و حمل و نقل عمومی در شهر اهواز شد و گفت: حمایت از پروژه های حمل و نقل عمومی بخصوص پروژه قطار شهری می تواند بخش عمده ای از دغدغه های مردم را برطرف کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار