دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور:
جرقه اولیه مجمع خیرین سلامت از مجلس هفتم و دیدار با مقام معظم رهبری زده شد؛ تبلیغات در زمینه جذب خیرین بسیار موثر است و کار خیرین باقی الصالحات است.
کد خبر: ۵۱۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 18 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،امروز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی با حضور شهریاری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور برگزار شد.

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این نشست ضمن عرض خوش آمد به حضار در جلسه گفت: آذربایجان غربی یکی از استان های محروم کشور در شاخص های مختلف بخصوص سلامت بوده است؛ تلاش بسیاری برای جبران محرومیت ها در آذربایجان غربی شده است ولی نیاز به توجه ویژه به این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۹۰میلیارد ریال توسط خیرین به این عرصه کمک شد که در این راستا بیمارستان امید نیز افتتاح و ۱۸۳ خانه بهداشت طی یک سال در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید و ۳۴۴ مرکز جامع، خانه بهداشت و مراکز شبکه ای و ... در استان احداث شد.

حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی همزمان با سایر استان ها طرح جامع نظام سلامت شروع شد که طی آن چندین طرح اجرا شد؛ اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است؛ توسعه تخت های ویژه در طرح نظام سلامت در آذربایجان غربی 140 تخت بود که با این افزایش تعداد تخت های ویژه در استان 2 برابر شد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت کلیه شهرستان های استان از کلینیک های تخصصی بهره مند شده و بیشتر آن ها در حال حاضر مورد بهره برداری قرار گرفته اند؛ در تعداد تخت های بستری استان ما شاخص خوبی نداشت اما با به بهره برداری رسیدن بیمارستان های در حال ساخت 1000 تخت بستری به تخت های بستری استان اضافه خواهد شد که افزایش 1000 تخت بستری سبب قرار گرفتن در متوسط کشوری می شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه گفت: خداوند را شاکریم که آذربایجان غربی موفقیت هایی خوبی در بخش سلامت بدست آورده است؛ خیرینی که در بخش سلامت به میدان می آیند کار بسیار ارزشمندی انجام می دهند بطوریکه اگر فردی بتواند یک انسان را از رنج بیماری نجات دهد، اجر آن را نمی توان با چیز دیگری مقایسه کرد.

وی ادامه داد: نیازهای بخش بهداشت و درمان را باید بهتر و بیشتر مطرح کرد چرا که مردم اگر بیشتر در جریان کارها و امور قرار بگیرند بیشتر کمک خواهند کرد؛ آذربایجان غربی استانی خاص می باشد که درآمد سرانه مردم نصف سرانه درآمد دیگر استان ها و کشور است و نوعی فقر عمومی بر مردم آذربایجان غربی حاکم می باشد.

حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در نشست مشترک اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی گفت: جرقه اولیه مجمع خیرین سلامت از مجلس هفتم و دیدار با مقام معظم رهبری زده شد؛ تبلیغات در زمینه جذب خیرین بسیار موثر است و کار خیرین باقی الصالحات است.

وی ادامه داد: مرزها همیشه برای استان ها نعمت نیستند، به دلیل سوء مدیریت ها بدرستی از مرزها استفاده نشده است.

شهریاری تصریح کرد: در حوزه سلامت هیچ قانونی برای تصویب نمانده است؛ در کشور ما بدرستی از تجهیزات پزشکی استفاده نمی شود و انبار های دانشگاه های علوم پزشکی پر از لوازم پزشکی می باشد.

وی افزود: برنامه پنجم سلامت 25 تا 30 درصد اجرایی شد که باید برای اجرای کارها از جوانان استفاده کنیم؛ امیدواریم با همت مردم و خیرین بتوانیم خدمتی به حوزه سلامت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار