معاون توسعه روستایی رئیس جمهور خبر داد؛
تابناک مرکزی: معاون توسعه روستایی رئیس جمهور اعلام کرد: وام ۱۱ هزار میلیارد تومانی ویژه توسعه اشتغال روستایی امروز تصویب می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 15 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صدا و سیما ؛ ابوالفضل رضوی در نخستین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار گفت: امروز آیین‌نامه استفاده از وام 11 هزار میلیارد تومانی که از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است در هیئت دولت تصویب می‌شود.

وی افزود: میانگین کارمزد 6 درصد خواهد بود که به شغل‌های پایداری مانند کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، دوخت لباس یا صنایع فرآوری معدنی اختصاص می‌یابد.

رضوی گفت: کارمزد این وام برای بخش‌هایی مانند روستاهای مرزی و دانش اموختگان کارشناسی ارشد و دکترا که در روستاها اقامت کنند 4 درصد خواهد بود.

رضوی افزود: روستایی در سیستان و بلوچستان داریم که جهانی شده و آن هم به دلیل دوخت لباس محلی بوده که در دنیا بی‌نظیر است و حتی گفته می‌شود، لباس لویی هفدهم برگرفته از لباس زنان روستایی سیستان و بلوچستان است.

وی به برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های روستایی - عشایری در شهرهای کشور هم اشاره‌ کرد و گفت :همه شهرنشینان و خارجی‌ها پس از بازدید از این نمایشگاه‌ها می گویند تنوع غذایی در روستاها و عشایر بیشتر از تنوع شهرها و رستوران‌های شهری است.

رضوی بازار مصرف را از دغدغه‌های تولیدکنندگان روستایی دانست و افزود: در 10 استان کشور با هماهنگی انجمن قماش ایران بازار مصرف لباس تعیین کرده‌ایم که در صورت تولید لباس روستایی مطابق با استانداردهای این انجمن همه محصولات خریداری خواهد شد.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با  اشاره به اینکه در همه تمام روستاهایی که دوخت لباس انجام می‌شود شاهد مهاجرت معکوس بوده‌ایم، اظهار داشت: در استان‌هایی مانند همدان، مرکزی، سمنان و حتی استان‌های مرزی این اتفاق رخ داده است.

معاون رئیس جمهور گفت: زنان روستایی باید مردان را برای مشارکت در کارها تشویق کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار