رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با آن دسته از گلخانه دارانی که تمایل به فعالیت ندارند، برابر مقررات برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 14 October 2017

به گزارش تابناک : علیرضا شعبان‌نژاد گفت: بدون شک کم هزینه‌ترین راه جهت تامین غذا برای جمعیت رو به رشد جهان دستیابی به افزایش عملکرد در واحد سطح است که با بهره‌گیری از علوم نوین کشاورزی میسر می‌شود.

وی افزود: توسعه کشت‌های متراکم (گلخانه‌ای) علاوه بر اینکه موجب استفاده موثر و پایدار از منابع ارزشمند آب و خاک می‌شود، زمینه اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، افزایش درآمد ناخالص و ارز آوری حاصل از صادرات محصولات را فراهم می‌کند.

وی در خصوص مشکلات پیرامون کشت گلخانه‌ای خاطر نشان کرد: قطعا در فضای کنترل‌شده و مدیریت‌شده گلخانه به تولیدات بیشتر و سالم‌تری می‌توان دست یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مدیریت این موضوع مهم را در زمان گذشته به لحاظ فنی تایید نکرد و ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان وارث وضعیت موجود است و برای تبدیل این وضعیت به وضعیت مطلوب اهتمام ویژه خواهد ورزید.

وی با اشاره به اقلیم گیلان خاطر نشان کرد: بحث گلخانه را فراتر از شهرک گلخانه‌ای کیشستان باید در نظر قرار داد، چراکه هم اکنون در شرق گیلان عمدتا در چابکسر 475 هکتار پرورش گل و گیاهان زینتی در فضای باز داریم که منتج به صادرات بطور متوسط سالانه حدود 5.2 میلیون گل شاخه بریده و 8 میلیون اصله درخت، درختچه و گیاهان زینتی می‌شود.

شعبان نژاد افزود: با تمهیداتی که دولت تدبیر و امید جهت رفاه حال گلخانه‌داران اندیشیده انتظار می رود در آینده‌ای نزدیک شاهد فعال شدن تعداد واحدهای بیشتری در شهرک گلخانه‌ای کیشستان باشیم و با آن دسته از افراد که تمایل به فعالیت ندارند، برابر مقررات برخورد خواهد شد.

‌پس از استان مرکزی استان گیلان از قطب‌های مهم گلخانه ای کشور است.





منبغ : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار