تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: یکصد میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال روستایی و توسعه روستاها به استان مرکزی تعلق می گیرد.
کد خبر: ۵۰۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 10 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، عزیز فیلی در نشست روز ملی روستا در اراک اظهار داشت: براساس برنامه ششم تخصیص ۱.۵میلیارد دلار بودجه از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال زایی در روستاهای کشور درنظر گرفته شده تا از این طریق روستاها به سمت درآمدزایی و توسعه حرکت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی افزود: ضروری است که در روستاها اشتغالزایی پایدار محقق شود تا در بلندمدت بتوانیم آمار مهاجرت به شهرها و مشکلات ناشی از آن را کاهش دهیم.

فیلی بیان کرد: در راستای اجرای طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی کشور، مقرر شده پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ها به متقاضیان برای ایجاد شغل در روستاها پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین سازمان برنامه و بودجه به منظور تحقق این مهم، اختصاص سه هزار میلیارد تومان را مصوب کرده است.

وی ضمن بیان اینکه مضاف بر ایجاد اشتغال در روستاها فراهم کردن بستر خدمات در این مناطق ضروری است، ادامه داد: در حال حاضر موضوعات اشتغال حوزه گردشگری، بوم‌گردی و مشاغل خانگی و خرد در روستاها مورد توجه قرار دارد.

در این نشست همچنین سعید فائض پور، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال، پنج طرح اشتغال روستایی در استان مرکزی در زمره طرح های دریافت کننده تسهیلات کم بهره قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: همچنین طی مدت مذکور، هشت میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی خرد و روستایی در استان مرکزی پرداخت شده و مقدمات پرداخت شش میلیارد تومان دیگر نیز در دست پیگیری است، در این رابطه تصمیم گیری برای طرح های متقاضی بیش از ۱۰میلیارد ریال تسهیلات در کمیته تخصصی توسعه روستایی بررسی می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار