مدیرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري مركزي گفت: به دنبال توسعه روستاها در كنار حفظ اصالت و محیط‌زیست هستيم.
کد خبر: ۵۰۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 10 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، سعید فائض‌پور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه توانمندی روستائیان تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته زمینه اشتغال روستاییان در روستاها فراهم شده و در این راه به دنبال ایجاد اشتغال‌های بیشتر از طریق شناخت ظرفیت‌های روستاها هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب روستاهای استان مرکزی در حوزه گردشگری اظهار داشت: به‌منظور ایجاد خانه‌های بوم گردی تسهیلات ٣٠ میلیون تومانی با سود ٤درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورهای استان مرکزی گفت: به دنبال توسعه روستاها در کنار حفظ اصالت و محیط‌زیست هستیم.

فائض‌پور گفت: برای اولین بار در استان مرکزی جشنواره اقتصاد و فرهنگ با هدف توانمندی روستاییان با ٢٢٠ غرفه برگزار شد که با استقبال زیادی همراه بود.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد روستاییان از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: به‌منظور پویایی در اقتصاد روستاییان به دنبال معرفی محصولات آنها و استعداد هر روستا هستیم و این مهم را به‌عنوان یک تکلیف به دهیاری‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان مرکزی گفت: برگزاری جشنواره‌های محلی در سطح روستاها یکی از اقدامات خوبی است که می‌تواند زمینه معرفی محصولات روستائیان را فراهم کند.

فائض‌پور تصریح کرد: دهیاری موفق خواهد بود که بتواند توانمندی اقتصادی روستائیان را بشناسد و آن را به همگان معرفی کند.

وی ادامه داد: با ابلاغ اعتبار 1.5 میلیاردی صندوق ملی برای روستائیان امید این می‌رود که زمینه پویایی روستاها فراهم شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی از افتتاح موزه نسخ خطی مفاخر استان مرکزی بخش کمره روستای هلیان خبر داد و گفت: این موزه برای اولین بار در روستای هلیان برگزار می‌شود که می‌تواند مفاخر استان را به همگان معرفی کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار