تابناک مرکزی: فرمانده سپاه روح ا... استان مرکزی گفت: رشادت و ایثار رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا بود، چرا که نخستین آموزه واقعه کربلا مقاومت در برابر ظلم است.
کد خبر: ۵۰۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 07 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ سردار محسن کریمی اظهار داشت: انقلاب ما ریشه در حماسه عاشورا دارد و شهدای انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه شهدای کربلا هستند.

وی افزود: عاشورا دارای دو بال شور و شعور است، شور آن عزاداری‌ها، سیاه‌پوشی‌ها، نذری‌ها و شعور آن عبرت‌ها و درس‌هایی است که ما باید از حماسه حسینی بیاموزیم.

فرمانده سپاه روح ا... استان مرکزی بیان کرد: نخستین درس عاشورا پیام مقاومت است و درس‌های بعدی صبر، پایداری، امر به معروف و نهی از منکر، انس با نماز، قرآن و دعا است؛ پیام دیگر عاشورا، رعایت حق‌الناس است.

کریمی گفت: عاشورا بر همگان عیان کرد که حق و باطل در کنار هم جمع نمی شوند، جبهه حق رو به نور و جبهه باطل رو به تاریکی است، وقتی تاریکی در جایی حاکم شود، نوری نیست.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هم درس‌های کربلا رمز پیروزی ما بود، هویت جنگ تحمیلی و هشت سال مقاومت ملت ما، جنگ جبهه اسلام و کفر بود؛ شهدا با قرآن و دعا مانوس بودند و با استقبال از شهادت درخت انقلاب را حفظ کردند.

فرمانده سپاه روح ا.. استان مرکزی گفت: دفاع مقدس ما از ادبیات عاشورا بهره گرفت و پیروز شد و امروز هم در منطقه دفاع رزمندگان اسلام ریشه در دفاع مقدس دارد.

کریمی افزود: ملت ایران در راه انقلاب اسلامی پای ولایت ایستادند و در مقابله با دشمنی‌ها و توطئه‌ها ۲۳۰ هزار شهید و ۷۰۰ هزار جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کردند بنابراین ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و وصیت نامه شهدا چراغ راه ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن ده‌ها راهبرد را در عراق و سوریه پیاده کرد که با وجود ایران اسلامی به نتیجه نرسیده و منشا این ها در یک جمله معنا می شود، خون بر شمشیر پیروز است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار