فرماندهی انتظامی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: فرمانده انتظامی استان مرکزی از کاهش 6 درصدی مجموع کشته شدگان تصادفات درون و برون شهری در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 07 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ سردار عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی در آغاز هفته دفاع مقدس در تشریح عملکرد شش ماهه و برنامه‌های نیروی انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران از کاهش 3 درصدی سرقت در استان مرکزی خبر داد و گفت: میزان کشفیات سرقت نسبت به وقوع سرقت ها در استان حدود 83 درصد بوده است.

عزیزی افزود: 168میلیارد ریال کالای قاچاق طی شش ماهه نخست امسال در استان مرکزی کشف شد و در عملیات های مبارزه با قاچاق کالا در این مدت 977 نفر دستگیر و 300 دستگاه وسیله نقلیه نیز از قاچاقچیان کالا توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی همچنین از کشف 3 تن و 996 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت :در این مدت 217 نفر قاچاقچی دستگیر و 12باند عمده تهیه و توزیع مواد مخدر نیز منهدم شده و تعداد 6 هزار و 560 نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر هم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از اجرای 11 مرحله طرح پاک‌سازی در استان خبرداد که طی عملیات های پاک‌سازی تعداد یک هزار و 862 نفر در رابطه با جرایم مرتبط با مواد مخدر دستگیر و در حدود   174 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد و همچنین 273 نفر سارق نیز دستگیر شدند و در اعترافاتشان 449 فقره انواع سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کاهش 6 درصدی مجموع کشته شدگان تصادفات درون و برون شهری در استان خبر داد و گفت: در مبحث تصادفات درون شهری تعداد کشته شدگان از 51 نفر در سال گذشته به 43 نفر در امسال کاهش پیدا کرده است و امار تلفات برون شهری نیز از 247 نفر در سال گذشته به 237 نفر در سال جاری کاهش را نشان میدهد.

وی از توقیف 24 هزار و 251 دستگاه وسایل نقلیه متخلف، افزایش 12 درصدی تماس با سامانه تلفنی۱۱۰نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان رضایت مندی  91 درصدی از عملکرد پلیس و برگزاری 239 جلسه آموزش چهره به چهره توسط کارشناسان پلیس برای کارکنان دولت، مقاطع مختلف تحصیلی، اولیاء و مربیان در مراکز علمی، فرهنگی و مساجد با موضوعات مختلف در این نشست خبر داد.

عزیزی در ادامه در خصوص اتفاقات کارگری شهر اراک که باعث حرف و حدیث های فراوان شده بود گفت: کارگران شرکت های صنعتی می توانند با استفاده از اهرم هایی که قانون در اختیار آنها گذاشته است همچون تحصن در محدوده شرکت اعتراضات خود را در خصوص مشکلات کاری مطرح کنند. کارگران شرکت های آذرآب و هپکو در سال گذشته 198 مورد تحصن غیرقانونی را برگزار کردند و درب استانداری را از ریشه درآوردن که اگر مامورین ما نبودند معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد. نیروی انتظامی با آگاهی از مشکلات کارگران در عدم دریافت مطالبات بحق رویه مدارا را در پیش گرفت و برای رفع اختلال در نظم عمومی از حداقل توان ممکن استفاده کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: نیروی انتظامی که باید ضامن امنیت شهر و استان و کشور باشد در حوادث کارگری در کنار کارگران مورد ظلم عظیمی قرار گرفت. شخصا با حضور در محل شرکت های هپکو و آذرآب از نزدیک با کارگران صحبت کردم و چندین بار نیز اعضاء شورای کارگری در دفتر فرماندهی انتظامی حضور پیدا کردند. بارها در جلسات شورای تامین استان از حق کارگران سخن گفتیم. مقایسه مکاتبات نیروی انتظامی با مسئولان برای حل مشکل کارگری استان در مقایسه با نهادها و اداراتی که وظیفه حل این مشکل را داشتند نشان میدهد رویه ناجا مدارا با قشر کارگر به عنوان شریف ترین و پاک ترین قشر جامعه بوده است.

وی ادامه داد: طیف عظیمی از کارگران بازیچه دست افرادی می شوند که به دنبال منافع شخصی یا سیاسی خود هستند. کارگران با سازماندهی قبلی به دو بخش تقسیم شده بودند که بخشی با بستن ریل راه آهن سراسری شمال به جنوب سبب اختلال در حرکت قطارهایی شدند که هوشمند حرکت می کنند و اگر دو قطار در طول مسیر به هم برخورد میکردند و فاجعه ای چون سمنان رخ داد می داد مشخص نبود چه کسی باید پاسخگو باشد و گروهی نیز با بستن محور مواصلاتی اراک به قم از تردد عمده وسایل نقلیه جلوگیری کردند اگر تانکر حامل 40 هزار لیتر سوخت که در ترافیکی که به سبب تحصن کارگران ایجاد شده بود گیر کرده بود دچار حریق میشد شاید 100 ها نفر دچار آتش سوزی می شدند.

عزیزی خاطر نشان ساخت: کارگران به این نتیجه رسیده بودند برای رساندن صدای خود به مسئولان کشور باید روی به اقدامات خلاف قانون و ایجاد اختلال در نظم عمومی بیاورند وقتی بعد از قریب پنج ساعت و نیم مدارا و گفتگو با کارگران برای ترک محل تحصن و بازگشت به کارخانه موثر واقع نشد و برای رفع اختلال در نظم عمومی و برقراری امنیت نیروی انتظامی علیرغم میل باطنی خود بر اساس مصوبه شورای تامین استان و تکلیف سازمانی از قوه قهریه استفاده کرد.

وی گفت: نیروی انتظامی هیچ گاه به مسائل صنفی ورود نمی کند اما وقتی مساله صنفی به حوزه امنیتی ورود میکند و ایجاد ناامنی می کند نیروی انتظامی بر اساس تکلیف خود عمل خواهد کرد. در روز دوم در اقدامی خلاف قانون فنس های بین دو شرکت بریده شده بود و کارگران شرکت های هپکو و آذرآب به هم ملحق شده بودند سازماندهی کرده بودند از پنج درب خروجی اعتراضات خود را پیگیری کنند برای جلوگیری از این امر با ورود به محل کارخانه پیشنهاد دادیم کارگران با حضور در سالن پیامبر اعظم استانداری مطالبات خود را پیگیری کنند که موافقت نکردند. برخی از کارگران با حمله به ماموران نیروهای انتظامی و شکستن شیشه اتومبیل ها چندین نفر از ماموران را روانه بیمارستان کردند. اگر آتش سوزی در شهر رخ می داد و نظم عمومی جامعه بهم میخورد یقین بدانید نخستین سوال مردم این بود که نیروی انتظامی چرا جلوگیری نکرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تاکید کرد: شرکت های آذرآب و هپکو خصوصی هستند اما بر خلاف اصل 44 قانون اساسی که اجازه نمی دهد این شرکت ها دولتی شوند کارگران خواستار دولتی شدن هستند. ضوابط اداره شرکت های خصوصی با دولتی تفاوت دارد و اگر امروز می بینید دولت برای رفع مشکلات ورود کرده است به لحاظ امنیتی است لازم است مجمع عمومی شرکت تشکیل شود و اعتراضات کارگران شنیده شود و نهایتا با تغییر و تحولات مدیریتی موضوع حل شود. کارگران باید پشت سر قانون حرکت کنند و از مجاری قانونی مطالبات بحق خود را پیگیری کنند و بدانند با توهین به مسئولان مشکلی حل نخواهد شد. از اینکه بعد از دو سال پیش از آغاز تحصیلی بخشی از مطالبات بحق کارگران برای رفع مشکلات معیشتی پرداخت شد خوشحالم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار