وزیر آموزش و پرورش؛
تابناک مرکزی: وزیر آموزش و پرورش از پرداخت 330 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان از شنبه خبر داد و گفت: این مطالبات شامل حقوق معوقه معلمان حق التدریس و سرانه مدارس است.
کد خبر: ۵۰۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 05 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ سید محمد بطحایی در مصاحبه با صداو سیما افزود: بسیاری از مدارس نمی توانند از مشارکت های مردمی استفاده کنند و از سال گذشته نیز به برخی سازمان ها و شرکت ها بدهی دارند.

وی به مدارس فرسوده و تخریبی اشاره کرد و گفت: برخلاف تصور اذهان 50 درصد مدارس شهر تهران فرسوده و غیر ایمن است و استان های سیستان و بلوچستان و البرز کمترین سرانه فضای آموزشی را در بین سایر استان ها دارند.

بطحایی به تکمیل مدارس نیمه تمام در کشور اشاره کرد و گفت: خیلی از این مدارس به دلیل نبود اعتبارات عمرانی معطل مانده اند و خیرین مدرسه ساز نیز تمایلی برای تکمیل این مدارس ندارند.

وی به وجود هزار مدرسه خشت و گلی و دو هزار کلاس کانکسی در کشور اشاره کرد و افزود: برای حذف این مدارس اعتبار زیادی لازم نیست و امیدورایم بتوانیم ظرف دو سال آینده این مدارس را جمع آوری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش از تدوین برنامه جامع نیروی انسانی در یک ماه آینده خبر داد و افزود: در این برنامه راهکارهای مختلف جبران کسری معلم طراحی شده است و مقرر شده علاوه بر دانشگاه فرهنگیان از فارغ التحصیلان دانشگاه خوارزمی نیز برای جبران کسری معلم در مدارس استفاده شود.

بطحایی از پرداخت 330 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان از شنبه خبر داد و به مصوبه اخیر مجلس درباره استخدام معلمان حق التدریس اشاره کرد و گفت: مصوبه مجلس مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش را بیشتر می کند اما وقتی مجلس مصوبه ای داشته باشد برای ما لازم الاجرا خواهد بود.

وی تاکید کرد: اشکال این مصوبه این است که با نیاز آموزش و پروش مطابقت ندارد و سبب تورم نیروی انسانی در برخی مناطق و کاهش نیرو در مناطق دیگر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بیش از 70 درصد از افرادی که قرار است به استخدام آموزش و پروش در آیند معلم زن هستند در صورتی که ما نمی توانیم از این معلمان در دبیرستان های پسرانه استفاد کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار