تابناک مرکزی: مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوای این استان تا پایان هفته جاری 6 تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.
کد خبر: ۵۰۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 02 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا؛ مرتضی ذوالفقاری افزود: بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از عبور یک سامانه بارشی از نواحی شمالی کشور و ریزش هوای سرد از عرض های شمالی است که موجب بارش های قابل توجه ای در استان های شمالی و با شدت کمتر در نواحی شمال غرب می شود.

وی بیان کرد: این سامانه در استان مرکزی موجب کاهش دمای 6 تا هشت درجه سانتیگراد در روزهای آتی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: سرعت وزش باد تا اواخر وقت امروز (دوشنبه) به ویژه در ساعات بعد ازظهر به نسبت شدید خواهد بود.

ذوالفقاری گفت: در روز چهارشنبه هفته جاری عبور این سامانه از استان مرکزی موجب افزایش ابرناکی و احتمال رگبار باران در برخی از نواحی استان بویژه نواحی شمالی خواهد شد.

وی اظهار کرد: وضعیت هوای این استان برای روز دوشنبه به صورت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک محلی، روز سه شنبه، صاف تا کمی ابری توام با وزش باد و در روز چهارشنبه به صورت صاف به تدریج افزایش ابر، در برخی از نقاط به ویژه نواحی شمالی استان احتمال رگبار باران و وزش باد پیش بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: کمیجان با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و دلیجان با 33 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.

ذوالفقاری گفت: دمای فعلی شهر اراک 25 درجه سانتیگراد بالای صفر است و سرعت وزش باد پنج متر بر ثانیه و از سمت شمال غرب است.

در سال زراعی گذشته (اول مهرماه سال 95 تا اول مهر سال 96) 341 میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار