فرمانده محور مقاومت در سوريه عنوان کرد؛
تابناک مرکزی: فرمانده محور مقاومت در سوريه گفت: مدیون دلاورمردي ها و مجاهدت های شهداء در دوران دفاع مقدس هستیم که هم اكنون نيز شهداي مدافع حرم اين چراغ را روشن نگه داشته اند.
کد خبر: ۵۰۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 02 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت ايثارگري هاي شهدا با حضور آيت الله دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مرکزی، سردار اهوازيان فرمانده محور مقاومت در سوريه و فرمانده قرارگاه سري نصرت در دوران دفاع مقدس، حجت الاسلام نيكزاد امام جمعه مهاجران، مديرعامل و مسئولين شركت پالايش نفت امام خميني (ره) شازند به همت پايگاه مقاومت بسيج شهيد رجايي در محل شركت پالايش نفت امام خميني (ره) شازند برگزار شد.

سردار اهوازيان در این مراسم شهداء را چشم و چراغ جامعه دانست و گفت: مدیون دلاورمردي ها و مجاهدت های شهداء در دوران دفاع مقدس هستیم که هم اكنون نيز شهداي مدافع حرم اين چراغ را روشن نگه داشته اند.

وي با ابراز علاقه و اهداي درود بر جوانان بسيجي شاغل در صنعت گفت: خدا را شكر كه در سرزمين جمهوري اسلامي ايران هستيم. دشمن مي خواست منابع نفتي ايران را به دست بگيرد. به همين دليل هشت ماه قبل از شروع جنگ تحميلي شروع به دسيسه عليه كشورمان كرد تا خوزستان را تحت كنترل خودش درآورد كه در آن زمان عراقي ها هشت پايگاه در كشور ما دائر كرده بودند. ما تازه انقلاب كرده بوديم و كشور در التهاب بود و فضاي بصيرتي در كشور خنثي بود.

دفاع از مسلمانان نه جغرافيا مي شناسد و نه مرز/ شهدا با بیدار کردن مردم محيط پيرامونشان را تحت تأثير قرار مي دهند

وقتي دشمن به ما حمله كرد، مردم غافلگير شدند و با اين كه كشور 36 ميليون نفر جمعيت داشت اما تنها 600 نفر براي دفاع به كنار مرزها آمدند . ما با كمترين امكانات دركوچه به كوچه مي گشتيم و با عراقي هاي مي جنگيديم و باز هم تكرار مي كنم علت آن بود كه در آن زمان مردم نسبت به حمله بعثي ها بصيرت لازم را نداشتند و يك عده در خواب بودند. خرمشهر 37 روز مقاومت كرد. خدا رحمت كند برادران شهيدم را . هنوز دغدغه هاي آن سالها در جان ماست . اگر به جاي 600  نفر 3000 نفر به كمك ما مي آمدند، خرمشهر سقوط نمي كرد اما بصيرت نبود.

اهوازيان با تقدير از شهداي مدافع حرم ادامه دادند: در حال حاضر عده اي به ما مي گويند چرا شما حامي حافظ اسد هستيد . در پاسخ بايد بگويم الآن داعش سراغ حضرت زينب آمده است . سوريه يك كشور مسلمان است و در زمان جنگ به ما خيلي كمك كرده است. دفاع از مسلمانان نه جغرافيا مي شناسد و نه مرز . مگر آنها مسلمان نيستند ؟ با حمله داعش به سوريه 90 درصد آن سقوط كرد . در آن زمان كاخ بشار اسد را با خمپاره 60 مي زدند . داعش به پشت ديوارهاي قديم زينبيه رسيده بود و فاصله داعش با حرم حضرت زينب (س)يك ديوار سي سانتي بود.

اهوازيان همچنين با توجه به شهادت شهيد محسن حججي گفت: محسن حججي رفت تا از دشمن براي ما سلفي عزت بگيرد. هر وقت ما را خواب غفلت مي گيرد ، شهدا مانند يك آمپول تقويتي ما را بيدار مي كنند . شهدا مانند يك نارنجك فرهنگي هستند كه هر جايي باشند محيط پيرامونشان را تحت تأثير قرار مي دهند .

وی افزود: ايران بيشه شيران است و يك شير اگر غرش نكند شغالها غرش مي كنند. اين خون شهيد چيست كه همه را تكان مي دهد ؟ چرا بعضي ها مي گويند شهدا براي پول رفتند ؟ جهان بوي شهدا را گرفته است و عن قريب است كه امام زمان (عج) با لشگر شهيدان فرا برسد . تا امام زمان و ائمه اطهار (ع) نخواهند هيچ كس نمي تواند بند كفشش را براي شهادت ببندد . شهادت توفيق مي خواهد. شهداء انقلاب ما را بيمه كرده اند. امروز بصيرت جهاد اكبر است .

وي در پايان گفت: اگر قرار باشد يك خار كوچك به پاي ولايت فرو برود ، اي كاش آن خار اول به جان ما بخورد.

دفاع از مسلمانان نه جغرافيا مي شناسد و نه مرز/ شهدا با بیدار کردن مردم محيط پيرامونشان را تحت تأثير قرار مي دهند

 آيت ا... دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مرکزی در این مراسم ضمن بزرگداشت دهه محرم، عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) ، هفته امر به معروف و نهي از منكر و هفته دفاع مقدس در بيان عظمت قيام عاشورا يادآور شد و گفت: موضوع امام حسين (ع) و كربلا يك موضوع ريشه دار و عميق است كه تا قيامت تداوم خواهد داشت. شجره طيبه اي است كه ريشه هايش در اعماق زمين رشد مي كند و شاخ و برگش در آسمان ثمره مي دهد . مبدأ آن سال 61 هجري قمري است و منتهايش حوض كوثر خدمت حضرت فاطمه (س) و حضرت علي (ع) و ابي عبدالله (ع) .  اين نهر با عظمت و اين كوثر ايمان و شهادت و عشق تا قيامت تداوم خواهد داشت . ما هر چه در اين اقيانوس مواج عاشورا و اهل بيت عليهم السلام جستجو كنيم ، كم است و نمي توانيم به اعماق آن دست پيدا نماييم . محرم و صفريك فرصت است تا تشنگان وادي معرفت هر چه بيشتر در اين اقيانوس صيد كنند و معرفت كسب نمايند.

آيت ا... دري نجف آبادي با اشاره به نتايج قيام امام حسين (ع) بيان كردند: تمامي جلسات، رفتار، گفتار، انديشه و عملمان بايد با موازين حسيني شكل بگيرد و در همه زمينه ها هويت ما حسيني باشد.

امروز هم نياز داريم ، هم احساس نياز مي كنيم و هم فايده اش را داريم درك مي كنيم . ايام محرم صدها درس دارد ؛ فرهنگ جهاد و شهادت ، مردانگي ، عفاف ، عشق به حق و مبارزه با ظلم ، عزت نفس ، مقابله با فساد و طغيان و ظلم و جور ، مناعت و استغناي طبع  ، قطع اميد از بيگانگان ، مبارزه با خرافات ، جهالت ، سلطه بيگانگان ، جهاد علمي ، جهاد فني ، تربيتي و ... درسهاي مكتب امام حسين (ع)است . ›

امام جمعه اراك با اشاره به توانمندي هاي پالايشگاه امام خميني (ره) شازند بيان داشتند: ما بايد از ظرفيت هاي استان مركزي و سرمايه هاي عظيم آن به خوبي استفاده كنيم و قدرش را بدانيم. اين پالايشگاه چشم و چراغ كشور است و ما براي آن خيلي خون دل خورده ايم تا آن را آماده كنيم و تحويل دهيم و در آن تحول ايجاد كنيم . دولت، مجلس، دستگاه قضايي و همه بايد به آن عنايت ويژه داشته باشيم. اين امانتي است كه دست شماست . اين سرمايه اسلام است و انقلاب و همه در قبال آن وظيفه دارند و بايد قدر آن را بدانيم و در تعميرات اساسي و ... حفظش كنيم . همه دست به دست هم بدهيم تا در توليد و سوخت رساني مشكلي پيش نيايد . امسال به گفته رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالي) سال توليد ملي و اشتغال است و بزرگترين عبادت آن است كه در توليد و اشتغال سهم داشته باشيم . ضايعه اقتصادي  و انساني و تأخير در راه اندازي نداشته باشيم ؛ سهل انگاري و غفلت نداشته باشيم . اين پالايشگاه چشم و چراغ كشور است و حساب آن از بقيه جداست . نياز به حمايت و پشتيباني دارد و سرمايه ملي و بيت المال مسلمانان است . اميرالمؤمنين (ع) روي بيت المال حساس بودند و ما بايد مراقب باشيم و نگذاريم سوء استفاده شود . يك قطره بنزين نبايد دور ريخته شود ؛ يك قطره آب نبايد هدر برود ؛ سفره هاي زير زميني نبايد آلوده شود .

امير وليئي فرمانده پايگاه مقاومت بسيج شهيد رجايي نیز در این مراسم گفت: زنده نگهداشتن ياد و خاطره امام راحل ، شهداء ، شهداي مدافع حرم و بالاخص شهيد حججي از ضروريات كارهاي فرهنگي در زنده نگهداشتن اين آئين است كه خدا را شكر اين مهم امسال با توجه به تقارن آن با محرم ، بيشتر توجه شده و حضور پرشور همكاران در جلسه نشانگر آن است .

دفاع از مسلمانان نه جغرافيا مي شناسد و نه مرز/ شهدا با بیدار کردن مردم محيط پيرامونشان را تحت تأثير قرار مي دهند

وي ضمن تسليت ايام شهادت حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران با وفايش، از حمايتهاي بي دريغ مديريت محترم ، روابط عمومي و همكاري كليه زير مجموعه هاي مديريت كه همواره ياريگر پايگاه بسيج شهيد رجايي هستند تشكر كرد و گفت: خدا را سپاسگزارم كه امسال توانستيم نمايشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس را با نام "از كربلاي حسيني(ع) تا كريلاي خميني(ره)" در سطح شركت با تلاش همكاران بسيجي طوري طراحي و اجرا كنيم كه تداعي صحنه كربلا ، هشت سال دفاع مقدس ، شهداي مدافع حرم و جهاد اقصادي را براي بينندگان تداعي كنيم كه اين خود يك ارزش فرهنگي ميباشد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار