رئيس هيات مديره جمعيت حاميان كارگران استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: رئيس هيات مديره جمعيت حاميان كارگران استان مرکزی گفت: باید برخورد جدی با سازمان خصوصی که سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای جامعه کارگر استان مرکزی شده است در دست اقدام قرار گیرد.
کد خبر: ۵۰۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 02 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سعيد نبيونی رئيس هيات مديره جمعيت حاميان كارگران استان مرکزی در سومین همایش جمعیت حامیان کارگران استان مرکزی که با حضور كريمى نماينده مردم اراك، کمیجان و خنداب و نمايندگان شوراهاى كارگرى در محل خانه سازمان های مردم نهاد برگزار شد وجود زیر ساخت های صنعتی مناسب در استان مرکزی را عاملی برای جذب سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: در استانی که 17 شهرک و 11 ناحیه صنعتی وجود دارد تمایل افراد برای سرمایه گذاری در بخش صنعت بالاست اما عدم پذیرش مناسب و نبود هماهنگی لازم بین دستگاه ها سبب شده است استان نتواند از این ظرفیت بالقوه استفاده کند.

نبيونی عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه را با وجود دانشکده های تخصصی مناسب در حوزه صنعت سبب هدر رفت پتانسیل های عالی این حوزه دانست گفت: اداره سیستم ها به صورت روزمره و نبود برنامه مدون و استراتژیک صنعتی در استان مرکزی در بین نهادهای تصمیم گیر در حوزه صنعت سبب شده است آینده صنعت در استان مرکزی با ابهام روبرو شود و کسی نمی داند در دهه های آینده قرار است صنعت استان به کجا رود.

رئيس هيات مديره جمعيت حاميان كارگران استان مرکزی با علام اینکه 85 درصد اقتصاد کشور دولتی است و لازم است نمایندگان و مسئولان سهم شرکت های صنعتی بزرگ و توانمند را از دولت بگیرند عنوان کرد: وقتی توانایی شرکت های صنعتی بزرگ استان وجود دارد وقتی ساخت تجهیزات و ماشین آلات صنعتی با بهترین کیفیت در استان مرکزی رقم میخورد واردات این محصولات هیچ محلی از اعراب نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه صنعت استان با ورود افراد سیاسی و به کارگیری افراد غیر بومی ناکارآمد از قاعده اقتصادی خود فاصله گرفته است خاطر نشان ساخت: با وجود 500 واحد صنعتی تنها 40 شورای کارگری  به ثبت رسیده است آنهم در سایه بی تفاوتی اداره کار و فشار برخی مسئولان که عدم توجه به شکل گیری شوراهای کارگری سبب شده است مطالبه گری مناسبی صورت نگیرد.

نبيونی خواستار ارائه طرح تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی به مجلس شد و با اعلام اینکه  کارگران و خانواده های آنها جمعیت 900 هزار نفری را در استان مرکزی شکل داده اند بیان کرد: باید برخورد جدی با سازمان خصوصی که سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای جامعه کارگر استان مرکزی شده است در دست اقدام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید کارگروه ویژه ساماندهی شرکت های صنعتی بزرگ استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی برای پیگیری و رفع قطعی نه مقطعی مشکلات ایجاد شود گفت: ایجاد تشکل کارفرمایی موثر در استان مرکزی که در قالب آن مدیران عامل شرکت های صنعتی استان در کنار هم به بحث و تبادل نظر بپردازند ضروری به نظر میرسد.

رئيس هيات مديره جمعيت حاميان كارگران استان مرکزی با انتقاد از عدم هماهنگی بین دستگاه های دستگاه های مرتبط با صنعت و اقتصاد استان که عدم پایش وضعیت شرکت های صنعتی بزرگ رار قم زده است بیان کرد: شرکت سرمایه گذاری عمران و توسعه استان سهامی عام با مشارکت مردم جهت بهره مندی مناسب از فرصت های سرمایه گذاری در استان می تواند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امروز شرکت های صنعتی بزرگ استان در تهران مدیریت می شوند نه اراک خواستار استقرار دفاتر شرکت ها در استان مرکزی شد و گفت: لازم است با پیگیری مسئولان و نمایندگان استانداری توانمند، صادق، تحول خواه، آشنا به صنعت و اقتصاد که دارای وجه ملی و ارتباطات موثر با شبکه حاکمیتی است برای استان مرکزی انتخاب شود.

 نبیونی در پایان پیشنهاد کرد به دلیل جمعیت بالای جامعه کارگری در استان مرکزی استان نام یکی از میادین، پارک ها و یا خیابان های بزرگ شهر به نام کارگر ثبت شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار