رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اراک عنوان کرد؛
تابناک مرکزی: رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اراک گفت: در نتیجه حوادث اراک که یک هزار و ۵۶۷ مورد مختلف را داشتیم که ۲۶۳ مورد مصدومیت و ۴۵ مورد فوتی به همراه داشته است.
کد خبر: ۵۰۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 29 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ اسماعیل آقازیارتی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی، اظهار داشت: هفتم مهرماه سال ۵۹ با حمله عراق به پالایشگاه آبادان، عده زیادی از آتش نشانان به شهادت رسیدند که این ایام هفته ملی آتش نشانی و ایمنی نام گذاری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک بیان کرد: با توجه به شهادت ۱۶ آتش نشان در حادثه پلاسکو، هر روز از این هفته به اسم دو نفر از این افراد نام گذاری شده و از برنامه های سازمان برای این هفته نیز می توان به دیدار از بازنشستگان آنش نشان، گلباران مزار شهدا، اهدای خون پرسنل سازمان، برنامه های عمومی برای شهروندان در سه پارک شهر اراک و حضور در مدارس برای نواختن زنگ ایمنی و مانور امداد و نجات و اطفای حریق در روز هفتم مهرماه با حضور مسئولین اشاره کرد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی در دو محور فعالیت دارد که شامل شرکت در عملیات ها و خدمات رسانی است و دوم آموزش و پیشگیری در بحث آموزش های شهروندی و ارزیابی و تاییدیه برای ساختمان های بلند از نظر خطر حریق است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: در یک سال گذشته، یک هزار و ۸۰۱ مورد حریق در شهر اراک داشته ایم که منجر به ۳۱ مصدوم و سه فوتی شده و بیشترین حریق در باغ و فضای سبز با ۷۱۹ مورد، حریق ضایعات ۴۴۱ مورد و ۱۵۹ مورد حریق منزل مسکونی بوده است.

آقازیارتی اذعان داشت: در بحث حوادث نیز یک هزار و ۵۶۷ مورد مختلف را داشتیم که ۲۶۳ مورد مصدومیت و ۴۵ مورد فوتی به همراه داشته که شامل ۲۶۶ مورد محبوس شدن حیوانات، محبوس شدن در آسانسور ۲۰۱ مورد و ۱۷۹ مورد سوانح خودرویی بوده است.

وی افزود: در یک هزار و ۲۷۴ مورد نیز از سوی سازمان آتش نشانی خدمات ارائه شده و در خصوص پیشگیری نیز ۶۲۶ مورد دستورالعمل ایمنی برای صدور پروانه ساخت ساختمان ها داشتیم و ۴۹۷ مورد نیز تاییدیه اتمام بنا صادر شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تشریح کرد: در بحث آموزش ‌نیز مدرسه همیار آتش نشان را برای نهادینه کردن و فرهنگ سازی این موضوع از کودکی، به صورت تخصصی افتتاح کردیم که خدمات این مدرسه کاملا رایگان است.

آقازیارتی اظهار داشت: همچنین ۶۸ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش درون سازمانی در سر فصل های مختلف و ۲۹ هزار نفر  ساعت آموزش برون سازمانی شامل ۹ هزار نفر ساعت آموزش کودکان، ۱۲ هزار نفر ساعت آموزش مدارس، یک هزار و ۶۰۰ نفر ساعت آموزش ارگان های دولتی و چهار هزار نفر ساعت هم آموزش شهروندی ارائه شده است.

وی ضمن بیان اینکه یازده ایستگاه آتش نشانی در سطح کلانشهر اراک وجود دارد، ادامه داد: طبق استانداردها در ازای هر ۵۰ هزار شهروند یک ایستگاه و هر یک هزار و ۵۰۰ شهروند یک آتش نشان باید وجود داشته باشد که در حال حاضر کمبود نیروی عملیاتی آتش نشان داریم و از ۳۶۰ نیروی مقرر شده برای سازمان ۱۹۷ نفر نیروی عملیاتی و اداری مشغول به کارند و برای حل این مشکل درخواست جذب ۱۰۰ نیروی آتش نشان را ارائه کرده ایم.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک گفت: در برخی بخش ها مثل حفاظت فردی کمبودهایی وجود داشت که با اقدام به خریداری ۳۰ دستگاه ست تنفسی با مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال این مشکل برطرف شد و در حال حاضر برای هر آتش نشان یک ست تنفسی داریم و همچنین سه دستگاه فن تخصصی برای عملیات اطفای حریق و لوازم کوهنوردی نیز با صرف هزینه بالغ بر ۵۵۰ میلیون ریال خریداری شده است.

وی افزود: همچنین خرید چراغ قوه تخصصی، لباس مخصوص آتش نشانان و کفش عملیاتی از سایر کارهای سازمان بوده، همچنین دو خودروی ایسوزو با مبلغ دو میلیارد ریال پیش خرید و در بحث اتوماسیون سازی نیز ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری اراک تصریح کرد: با اصلاح روند کاری بخش موتوری نیز توانستیم با تعمیرات و رفع عیب خوردوها در داخل سازمان، حداقل ۵۰۰ میلیون ریال صرفه جویی شده کنیم و به بازسازی پنج ایستگاه نیز با صرف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال پرداختیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار