استاندار مرکزی؛
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: در دو سال گذشته دولت تلاش کرده است در حدتوان به آنچه که در حوزه مسئولیت وحیطه تعهداتش بوده است در حل مشکلات صنایع و رونق واحدهای تولیدی عمل نماید.
کد خبر: ۵۰۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 28 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل استانداری برگزار شد، گفت: حل مشکلات صنایع و رونق واحدهای تولیدی از اولویت های مهم استان است

زمانی قمی اظهار کرد: درخصوص رفع مشکلات صنایع بزرگ استان به ویژه شرکت های هپکو و آذراب و بخصوص در دو سال گذشته  اقدامات فراوانی انجام شده و دولت تلاش کرده است در حدتوان به آنچه که در حوزه مسئولیت وحیطه تعهداتش بوده است عمل نماید.

وی با اشاره به نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای رفع مشکلات شرکتهای هپکو و آذرآب، گفت: در این نشست تصمیماتی اتخاذ شد که در دو گروه یکی فوریت مسائل معوقات کارگری و دیگری  تلاش برای نجات این دو شرکت می باشند.

 استاندار مرکزی  با اشاره به همکاری رییس کل داگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب اراک در جهت رفع مشکلات کارگری، گفت: کارگران شرکت آذرآب به حق مطالب خو را درخصوص شرایط موجود مدیریتی را طرح کردند و در شورای تامین  استان تصویب شد .

استاندار مرکزی گفت: در کارگروه ملی تصویب شد تا توسط بانک ملی تسهیلاتی به شرکت آذرآب پرداخت شود که روند پرداخت این وام در حال انجام است و پرداخت این وام می تواند در رفع مشکلات  اولیه معوق کارگران و راه اندازی کار تولید شرکت موثر باشد.

وی افزود: تعییر مدیریت شرکت آذرآب هم می تواند موجب اطمینان بخشی به کارکنان و کارگران این شرکت شود.

استاندار مرکزی درخصوص شرکت هپکو، گفت: این شرکت مشکلات بیشتری دارد و از گذشته همه کارگران و مجموعه به این نتیجه رسیدند که باید سهامدار این شرکت تغییر کند و باید توجه داشت که  سازمان خصوصی سازی کشور مالک این شرکت نیست که بتواند آن را با هر قیمت و شکلی که می خواهد به کسی واگذار نماید.

وی افزود: مالک این شرکت سهامدار سابق است که به سازمان خصوصی سازی وکالت داده است که نمی تواند کمتر از مبلغ بدهی  750 میلیارد تومانی این کارخانه را بفروش برساند، اگر سرمایه گذار جدیدی برای این شرکت بیاید باید تعهد کند این بدهی به بانکها اشخاص را  پرداخت نماید پس اینکه  می گویند کارخانه را مفت واگذار کردند یعنی چه ؟

زمانی قمی گفت: بعنوان استاندار و نماینده دولت در استان به رییس سازمان خصوصی سازی تاکید کردم در مورد تغیر سهامدار و اینکه چه کسی باشد داوری نمی کنم و به ما ارتباطی ندارد، یعنی تغییر سهامدار به دولت ربطی پیدا نکرده است.

وی افزود: در جهت پرداخت معوقات کارگران تصمیماتی گرفته شد که  به سه طریق که هر سه به سهامدار مربوط می شود حقوق معوقه کارگران را پرداخت نمایند.

وی افزود: دولت به هیچ عنوان به هیچ کارخانه واگذار شده ای از طریق اصل 44 نمی تواند حقوق پرداخت کند و همکاران نظارتی این اجازه را نخواهند داد که دولت یا دستگاه دولتی پرداخت حقوق بخش خصوصی را داشته باشد.

استاندار مرکزی گفت: اخذ مجوز ترک تشریفات برای شرکت هپکو نیز بعنوان کار دراز مدت پیگیری می شود .

زمانی قمی خاطر نشان کرد:  وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در راستای پیگیری  مصوبات نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون مشکلات شرکت های هپکو و آذراب  بعنوان نماینده دولت  به استان مرکزی سفر کرده است و دستورات ایشان بر همه دستگاه ها و  بانکها لازم الاجراست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار