نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری:
تابناک مرکزی: نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تا روزی که منتقم امام حسین(ع) ظهور و حکومت عدل جهانی را برقرار کنند باید شعله قیام و عدالت خواهی امام حسین(ع) را روشن نگه‌داریم.
کد خبر: ۵۰۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 28 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، آیت‌ا.. محسن اراکی در مراسم عزاداری هیأت خادم‌الرضا که در ورزشگاه حیدریان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شهادت امام حسین(ع) یک شعله‌ای را برافروخت که تا روز قیامت خاموش نخواهد شد، اظهار کرد: محبت به خداوند می‌تواند جامعه را اصلاح کند اما این اصلاح در شرایطی انجام می‌شود که در جامعه الگوهایی وجود داشته باشد که یاد خدا در ذات آن‌ها نمایان باشند.

 وی با بیان اینکه خداوند جامعه بشر را یک جامعه سالم قرار داده است، مطرح کرد: متاسفانه امروزه افرادی با عنوان جامعه‌شناسی مطالبی را ارائه می‌کنند که اگر با دقت این مطالب را مورد بررسی قرار دهیم در می‌یابیم که از نظر علمی و تجربی هیچ پایه و اساسی ندارند.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه خداوند پس از آفرینش جهان به هستی وحدت بخشید، خاطرنشان کرد: اگر در یک جامعه مردم به یکدیگر کمک کنند و مکمل یکدیگر باشند آن جامعه به وحدت می‌رسد و مشکلات جامعه برطرف می‌شود و اگر بتوانیم اختلافات میان مردم را با وحدت میان خودشان برطرف کنیم می‌توانیم یک جامعه سالم داشته باشیم و تمام آرمان‌های الهی و دینی را حفظ کنیم.

 وی افزود: خودگرایی در جامعه عامل ایجاد پراکندگی در جامعه است و جامعه را درگیر جنگ و اختلاف می‌کند و این نوع جامعه خواسته شیطان است چرا که شیطان نیز از روز نخست آفرینش انسان، با خودگرایی به حضرت آدم سجده نکرد و از درگاه خداوند رانده شد.

 آیت‌الله اراکی با بیان اینکه مدیر و رهبر جامعه باید عالم و عادل باشد، تصریح کرد: اگر رهبر یک جامعه علم نداشته باشد سرانجام آن جامعه جز تباهی چیزی نخواهد بود و اگر در یک جامعه رهبر علم داشته باشد اما عادل نباشد از علم خود برای افزایش رفاه خود استفاده می‌کند و جامعه‌ای که رهبر آن خودخواه باشد نیز به تباهی کشیده می‌شود.

 وی از عاشورا به عنوان بزرگترین حماسه تاریخ یاد کرد و گفت: روز عاشورا فقط ویژه مسلمانان و شیعیان نیست بلکه همه محبان اهل بیت(ع) در ماه محرم مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) را برگزار می‌کنند و در بسیاری از کشورها مردم زیادی با ادیان مختلف روز عاشورا را به شیوه‌های مختلف به عزاداری می‌پردازند.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اینکه از زمان حضرت آدم(ع) تمام انبیا و امامان برای شهادت امام حسین(ع) گریستند، یادآور شد: شهادت سید الشهدا(ع) یک موتور محرک را در جامعه بشری ایجاد کرده است و تا زمانی که جامعه به مقصد مورد نظر نرسد و عدل جهانی در جامعه حاکم نباشد و انتقام خون امام حسین(ع) گرفته نشود این موتور محرک به حرکت خود ادامه می‌دهد.

 وی با بیان اینکه عشقی که امروز به اهل بیت(ع) و به طور ویژه به امام حسین(ع) در بین مردم جهان وجود دارد پاداش رسالت پیامبر اکرم(ص) است، اظهار کرد: هر چند واقعه عاشورا دردناک است و در سرزمین کربلا ظلم‌های بسیاری به امام حسین(ع) شده است اما اگر عشق به ایشان وجود نداشته باشد امکان اینکه بعد از گذشت هزار و 400 سال همچنان مراسمات عزاداری ایشان برگزار شود وجود ندارد و سرانجام این عشق جامعه را به اهداف پیامبر اکرم(ص) می‌رساند.

 آیت‌الله اراکی با اشاره به صحبت‌های امام حسین(ع) با یارانشان در شب عاشورا و برداشتن بیعت امام از یارانشان، عنوان کرد: کربلا عرصه عشق بازی است و همه صحنه‌های کربلا صحنه‌های عشق‌ورزی امام حسین(ع) به خدا و عشق‌ورزی یاران امام حسین(ع) به ایشان است.

 وی افزود: تمام عزاداری‌هایی که در این روزها دنبال می‌شود برای این است که آتش قیام امام حسین(ع) خاموش نشود و تا روزی که منتقم امام حسین(ع) ظهور و حکومت عدل جهانی را برقرار کنند باید شعله قیام و عدالت خواهی امام حسین(ع) را روشن نگه‌داریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار