فعال دانشجویی استان مرکزی مطرح کرد؛
تابناک مرکزی: فعال دانشجویی استان مرکزی نوشته است: نیروی انتظامی مقصر عاصی شدن کارگران از وضعیت بعرنج کارخانه های صنعتی استان مرکزی است یا مسئولان کشوری و استانی؟
کد خبر: ۴۹۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 25 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ رامین خانبابایی فعال دانشجویی استان مرکزی در یادداشتی که در اختیار تابناک مرکزی قرار گرفته است به اتفاقات کارگری چند روز پیش واکنش نشان داد.

خانبابایی آورده است:

برخورد نیروی انتظامی با کارگران معترض پایتخت صنعتی ایران که این روزها همانند ماههای گذشته نا امید از وعده های مسئولان در كف جاده و خيابان و رو ريل قطار در پی احقاق حق و حل مشكلات خود هستند بهانه ای شده است در دست سودجویان تا اذهان عمومی را از مقصر اصلی دور کند.

نویسنده خود اعتقاد دارد حرمت کارگر زحمت کش باید حفظ شود و اساسا زد و خورد و درگیری با کارگر را امری مذموم می داند اما سوال اینجاست نیروی انتظامی مقصر عدم پرداخت مطالبات کارگران است یا مسئولان کشوری و استانی؟ نیروی انتظامی مقصر عاصی شدن کارگران از وضعیت بعرنج کارخانه های صنعتی است یا مسئولان کشوری و استانی؟ که به عنوان پادوهای سیاسی چشم بر روی مقصران اصلی این واقعه میبندید. ضعف مدیریت اربابان خود را که ماه هاست صورت نحیف کارگران هپکو و آذرآب را سرخ کرده است نمی بینید؟

کارگرانی که امروز عاصی از ماهها بدقولی و فرافکنی و وعده های پوچ هیچ روزنه ی امیدی را در مقابل خود نمی بینند در کف خیابان ضعف مدیریتی مسئولان را فریاد میزنند.

درست است مديريت يك مجموعه با چالش هايی روبرو است و نقدها بايد متناسب با چالش ها باشد اما استانداری مركزی و تيم كارشناسانه اقتصاديشان كه مدعی هستند از روز اول شروع كارشان در استان پيگير حل مشكلات صنايع استان بويژه هپكو و آذرآب بودند؛ پس از گذشت نزديك به چهار سال از حضور و پيگيری چه كرده اند كه هر روز اعتصاب ها پر رنگ تر و بيشتر ميشود؟ فروش بخشی از تجهیزات غیرمولد کارخانه ها نتیجه اقدامات مثبت بوده است؟ سفرهای هيئت های تجاری, عقد قرادادها و مادرخواندگي ها و پدر خواندگی ها براي صنعت استان چه فايده ای داشته است؟؟ آيا كارگران عوض شدند يا كار شما با كارگران تمام شده است؟ همايش های روز كارگر قبل از انتخابات را چه شد ای پدر دلسوز کارگران؟ اينكه ملاقات عمومی داريد خوب است اما اهم و مهم كنيد وقتی صدای اعتراض کارگران را می شنوید به فكر كارگران و مشكلات آنان نیز باشيد و از شعار و حرف که سياستی نخ نما شده است عبور کنید. اعتصابات و اعتراضات کارگری را سياسی نكنيد و با نگاهی فراجناحی مشكلات آنان را حل كنيد تا آنانكه هميشه در مناسبت های مختلف عرق خود را به نظام و انقلاب اسلامی نشان داده اند بار ديگر خوشحال و اميدوار شوند.

در آخر از كارگران زحمت كش خواهش ميكنم در تجمعات خود با كنترل بر احساسات و تكيه بر درك و فهم ظرافت و عدم كج سليقگی پيگير احيای حق خود باشید تا در آخر منجر به طلبكار شدن جريان پوچ انديش نشود.

ومن الله التوفيق رامين خانبابايي

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار