دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
تابناک مرکزی: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شهید حججی، رزمندگان و روحانیون شهید که در مسیر مقاومت جان خود را فدا کرده‌اند، با موفقیت توانستند آبروی اسلام را زنده و خونی به پیکره جامعه اسلامی تزریق کنند.
کد خبر: ۴۹۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 19 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم یادبود سرداران بی‌سر، اربعین شهید حججی و گرامیداشت 300 شهید مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه ملت ایران همچنان در راه انقلاب، امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبری استوار و ثابت قدم است، اظهار کرد: استواری در مسیر جهاد برای خداوند، تحقق اهداف رسول‌الله(ص) و آرمان‌های اسلام پاداش امتی است که جان‌فشانی‌های بسیاری کرده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: استواری یک ملت در لحظه‌های سخت پاداش جهاد مستمر و شهادت است، اینکه اکنون در آستانه چهلمین سال انقلاب و دهه پنجم انقلاب شاهد جان‌فشانی نسل سوم انقلاب هستیم نشان می‌دهد که مسیر را اشتباه نرفته‌ایم؛ اکنون این نسل در هر کجای این کره خاکی آماده دفاع از مظلومان است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امروزه ملت، جوانان خود را تقدیم راه انقلاب می‌کنند به این معناست که آنها پاداش خود را از خداوند متعال گرفته‌اند و ایمان دارند که در این مسیر به پیروزی قطعی می‌رسد و همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم نیز اشاره کرده است، سروری و پیروزی حتمی خواهد بود.

آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه ملت ثابت قدم در مسیر آزمایش‌های مختلف از دشمن هراسی ندارد، مطرح کرد: هر چند دشمنان گستاخ همچون آمریکا و دیگر جنایتکاران در راستای تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی فعالیت داشته باشند اما باز هم نمی‌توانند سر ملت را برابر خود خم کنند چرا که سر ملت ایران دیگر خم‌شدنی نیست و این فداکاری‌ها اثبات می‌کند که ملت پیروز است.

وی با تاکید بر اینکه در برابر تهدیدها و توطئه‌ها ملت ایران به خوبی ایستادگی کرده است، گفت: اکنون به برکت رهبری ولایت فقیه توانسته‌ایم به شیوه مطلوبی دشمن را از توطئه‌ها ناامید کنیم؛ تحقق ملک علوی اکنون از ایران اسلامی آغاز شده است.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: اکنون که در آستانه اعلام بیعت مجدد با امام حسین(ع) هستیم باید بدانیم که روز عاشورا زمانی که ایشان تنها در میدان ماندند ندای هل من ناصر ینصرنا را سر دادند، امثال شهید حججی با خون خود به این ندا پاسخ می‌دهند چرا که سیدالشهدا(ع) همه افراد در طول تاریخ را برای دفاع از حرم الهی فراخوان کرد که این حرم الهی فقط خیمه‌های سوخته عصر عاشورا نیست بلکه هر جا دولت رسول اکرم(ص) است، حرم الهی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اگر در سوریه رزمندگان حضور دارند در راستای حفاظت از حرم الهی است، اگر امت اسلام ضعیف شود و دشمنان بتوانند نقشه‌های خود را در ملت اسلام پیاده کنند حریم الهی شکسته می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت امام زمان(عج) مرزی ندارد، تصریح کرد: هر چند ایشان اکنون حضور آشکار میان مردم ندارند اما دست مدیریتی حضرت با تمام وجود قابل احساس است، شکست استکبار جهانی در کشورهای مختلف نشان از حمایت امام زمان(عج) از رزمندگان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی رزمندگان اسلام در منطقه با روحیه علوی دنبال می‌شود، گفت: مرزها و ارزش‌های مختلف انقلاب سلامی حرم رسول‌الله(ص) است به همین علت تجاوز به این مرزها تجاوز به حرم رسول‌الله(ص) است.

آیت‌الله اراکی یادآور شد: شهید حججی، رزمندگان و روحانیون شهید که در مسیر مقاومت جان خود را فدا کرده‌اند، با موفقیت توانستند آبروی اسلام را زنده و خونی به پیکره جامعه اسلامی تزریق کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار