کارشناس سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۳۱۸ هزار نفر از شهرستان‌های رفسنجان و انار در سامانه سیب سلامت ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۷ هزار و ۱۸۹ نفر آنها سالمند هستند.
کد خبر: ۴۹۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 18 September 2017
فاطمه جعفری ظهر یکشنبه در شورای سالمندی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و پرونده الکترونیکی افراد در سامانه بهداشت ۳۱۸ هزار نفر در شهرستان‌های رفسنجان و انار ثبت این سامانه شدند که ۲۷ هزار و ۱۸۹ نفر آنها سالمند هستند که ۸.۵ درصد کل جمعیت شهرستان محسوب می‌شوند.

وی افزود: مسن‌ترین افرادی که در این سامانه ثبت‌نام شدند، یک خانم رفسنجانی با ۱۱۱ سال سن است.

وی بیان کرد: مراقبت‌هایی از جمله تست‌های فشارخون، چربی خون، تغذیه و دیابت روی این افراد انجام و به لحاظ برخی سرطان‌ها غربالگری می‌شوند که در شش ماهه اول امسال حدود ۴۰ درصد از این افراد این مراقبت ها را دریافت کرده اند.

کارشناس سلامت سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: توزیع مکمل‌های ویتامین دی و کلیسم به سالمندان از جمله کارهایی دیگری است که در حوزه سلامت سالمندان انجام شده است.

جعفری تصریح کرد: دو هزار جعبه دارویی برای سالمندانی که مشکل فراموشی دارند و تنها هستند، تهیه و به آنها ارائه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه نسل سوم در رفسنجان، تبیین کرد: این دانشگاه برای افراد بالای ۵۰ سال پیش بینی شده که از اول مهر ماه پذیرش دارد و دوره‌های دو ماهه ای برای افراد یاد شده برگزار و پس از پایان دوره گواهینامه به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

کارشناس سلامت سالمندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: برای برگزاری این دوره‌ها از اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استفاده و در مورد شیوه‌های زندگی، خودمراقبتی، تغذیه و بیماری‌ها، آموزش‌هایی داده می‌شود که پس از پایان دوره از این افراد عنوان سفیران سلامت خانواده‌ها استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار