تابناک مرکزی: نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورداری استاندار جدید از برند ملی و سبقه اقتصادی با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی از مهمترین مطالبات نمایندگان استان در خصوص انتخاب استاندار بعدی برای این استان است.
کد خبر: ۴۹۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 17 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، مهدی مقدسی در آئین تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی، گفت: در برنامه ششم توسعه با وجود تمام مضایقی که دولت با آن مواجه است، تمام سعی و تلاش نمایندگان بر این است که بتوانیم در راستای حمایت از بازنشستگان مصوبات مطلوبی داشته باشیم و این مهم یکی از نکاتی است که ما نمایندگان مجلس همواره در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در مذاکرات مجلس شورای اسلامی نمایندگان همواره متذکر پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی هستند، این بدهی امانتی در دست دولت است که باید برگردانده شود. این منابع باید بدرستی مدیریت شود تا خدمات ارزشمندی به بازنشستگان و ذینفعان در تامین اجتماعی ارائه شود، این مهم خواسته به حق جامعه‌ کارگری و بازنشستگی در سراسر کشور است.

مقدسی افزود: بنده و برخی نمایندگان مجلس به وزیر کار پرداخت بدهی دولت را متذکر شدیم و خواستار این موضوع هستیم که با روش‌های مختلف تلاش شود تا بدهی بیش از 100 هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت بازپس گرفته شود تا این سازمان بتواند قدم‌های اساسی رو به جلو بردارد.

وی بیان کرد: طبق قانون در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است و تا پایان برنامه ششم بایستی تمهیداتی د این زمینه بکار گرفته شود و دولت در این زمینه اقداماتی صورت دهد. در حال حاضربا توجه به شرایط تورم بازنشستگان دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله  افزایش هزینه‌های خانوار و  افزایش هزینه درمان مواجه هستند، در همین راستا حداقل انتظار اینست که مکانیزم‌هایی با توجه به  افزایش تورم برای بازنشستگان در نظر گرفته شود.

مقدسی تصریح کرد: با توجه به فرایندها و شرایطی که در دوره یازدهم بود، در حوزه تامین اجتماعی ایرادات و اشکالاتی در حوزه بازنشستگی موجود است که بایستی برطرف شود.

وی ادامه داد: در استان مرکزی در حوزه درمان قدم‌های مطلوبی برداشته شده، اما در حدود 925 هزار دفترچه تامین اجتماعی در استان وجود دارد و رتبه پنجم در کشور را در این خصوص دارا هستیم که این میران نسبتا بالاست. بنابراین با دکتر نوربخش رایزنی هایی انجام شده و انتظار داریم که در استان صنعتی مرکزی خدمات درمان تامین اجتماعی به شکل بهتری ارائه شود و بایستی دامنه شمول این خدمات گسترش پیدا کند.

مقدسی افزود: نمایندگان مطالبات به حق مردم را با هم‌افزایی دنبال می‌کنند، خوشبختانه مجمع نمایندگان با یک همدلی مطلوب و متفق‌القول مطالبات به حق جامعه کارگری و بازنشستگی را دنبال می‌کنند. مجمع نمایندگان به دنبال همگرایی هستند و چناچه در هر منطقه از استان استان مشکلی وجود داشته باشد مجمع نمایندگان متفق‌القول به دنبال رفع آن خواهند بود.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: با وجود گستردگی جمعیت بازنشستگان بایستی تعداد مراکز درمانی افزایش یابد، افزایش حقوق بازنشستگان، ارائه خدمات به آنها و تعهداتی که دولت در این خصوص دارد، از جمله مواردی است که نمایندگان پیگیر آن هستند، امیدوارم که سلسله اقدامات مجلس و دولت به بار بنشیند و بازنشستگان در دوران بازنشستگی از آرامش خاطر نسبی بهره‌مند باشند و دغدغه‌های آنان برطرف شود.

وی با اشاره به روند تغییر استانداران و جابجایی استاندار مرکزی به استان دیگر عنوان کرد: مجمع نمایندگان دیروز جلسه‌ای برگزار کردند و این مهم به عنوان مطالبه نمایندگان عنوان شد که استاندار جدید استان مرکزی باید برند ملی داشته باشد و از آنجاکه استان مرکزی از نظر صنعتی برجسته است، بنابراین استاندار علاوه بر اینکه باید شناخته شده بوده و با دولت نیز همسو باشد، بایستی در حوزه اقتصادی سبقه بیشتری داشته باشد، چراکه استان مرکزی نیازمند تحرک در حوزه اقتصاد است.

وی اظهار کرد: ما نمایندگان استان به وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان پیشنهاد کردیم که در استان مرکزی که روزی صنعتش گل سر سبد بوده و در حال حاضر دچار بحران است یک کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی تشکیل دهیم و مصوبات این کمیته، مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تلقی شود که این مهم عملیاتی شده و تصمیاتی در خصوص آذرآب، هپکو و ماشین‌سازی گرفته شد.

مقدسی افزود: ما در حوزه رفع مشکلات کارگری در کنار کارگران هستیم، می‌خواهیم تولید و اقتصاد در استان رونق یابد، ما دغدغه‌های کارگران را مرتبا مطالبه می‌کنیم و کوتاه نخواهیم آمد و در مقابل هر مدیری که مخالف منافع عمومی قدم بردارد می‌ایستم، در قدم اول قصد داریم که کارفرما و کارگر با هم متحد جلو بروند و دغدغه ما رفع موانع و مشکلات است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار