با استقرار کلینیک‌های سیار انجام می‌شود؛
تمامی خدمات دندانپزشکی در روستاهای استان قم با استقرار کلینک‌های سیار در این مناطق، به صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳ 16 September 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، توجه به سلامت دهان و دندان در روستاها، یکی از موضوعاتی بوده که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای طرح تحول نظام سلامت به آن پرداخته است که بر همین اساس دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در روستاهای قم مستقر شده است.

دکتر اکرمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص فعالیت این دستگاه‌ها گفت: دو دستگاه کلینک سیار دندانپزشکی در قالب طرح تحول نظام سلامت تهیه شده که با اولویت روستاهای محروم، در روستاها مستقر و ارائه خدمت خواهد کرد.

وی گفت: اولین استقرار این کلینک‌های سیار در روستای محروم مشک آباد بوده است که خدمات در راستای بهداشت و سلامت دهان و دندان انجام می‌شود.

اکرمی گفت: برای خرید این دو کلینیک ۵۳۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و تمامی هزینه‌های درمان برای روستائیان به صورت رایگان خواهد بود.

مهدی زاده عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این خصوص گفت: در این کلینک‌ها خدمات سطح یک دهان و دندان انجام می‌شود که خدماتی از جمله پر کردن سطحی دندان، کشیدن، جرم گیری و آموزش بهداشت و مراقبت دهان و دندان است.

وی گفت: به صورت متوسط روزانه ۶۰ نفر به این کلینک مراجعه می‌کنند و تمامی خدماتی که به آنها ارائه می شود زیر نظر یک نفر هیئت علمی از دانشکده پزشکی بوده و دانشجویان دانشکده نیز در قالب اردوهای جهادی خدمات رسانی می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار