معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی؛
تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: مشاور طرح 55 متری علاوه بر ارائه دقیق مزایا و معایب اجرای بزرگراه امیرکبیر، گزینه های دیگری را نیز مورد مطالعه قرار دهد.
کد خبر: ۴۹۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 16 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ جلسه بازنگری طرح جامع کلانشهر اراک با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و ترافیک استانداری، رئیس شورای اسلامی شهر اراک و مدیرکل راه و شهرسازی و مشاور طرح در حوزه عمرانی استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این جلسه عنوان داشت: طرح جامع شهر اراک طی سنوات قبل تهیه شده و قرار بود پس از طی مراحل قانونی و تصویب شورای برنامه ریزی استان به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال گردد لیکن در جلسه شورای برنامه ریزی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و قرار شد که پس از رفع ابهامات و کاربست  نقطه نظرات اعضای شورا توسط مشاور مربوطه و تایید کارگروه ذیربط ، مجددا در شورا ی برنامه ریزی استان مطرح گردد.

عزیز فیلی افزود: طرح  مذکور مورد بازنگری قرار گرفته و آماده ارائه به شورای برنامه ریزی استان است لیکن لازم دیدیم قبل از آن طی این جلسه با حضور اعضای جدید شورای اسلامی شهر اراک ، طرح مورد تشریح قرار گیرد و نقطه نظرات رئیس شورا نیز در بازنگری نهایی طرح لحاظ گردد.

وی گفت: باید قبل از اینکه طرح جامع شهر اراک به شورای برنامه ریزی استان ارائه گردد، به ابهامات و سوالات با ظرافت و شفافیت پاسخ داده شود تا با استدلال علمی و منطقی در شورای برنامه ریزی از طرح مذکور دفاع شود.

معاون استاندار مرکزی اظهار داشت: در پروسه بازنگری به طرح جامع شهر اراک، آخرین پیشنهادات و نظرات دستگاههای اجرایی و کارشناسان مربوطه، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تدوین و توسط مشاور ذیصلاح مورد رسیدگی قرار گرفته است.

فیلی در خصوص طرح 55 متری شهر اراک نیز گفت: مشاور طرح بایستی علاوه بر ارائه دقیق مزایا و معایب اجرای بزرگراه امیرکبیر در طرح جامع، گزینه های دیگری را نیز مورد مطالعه قرار دهد و برای تصویب در شورای برنامه ریزی استان تهیه و ارائه نماید.

وی تصریح کرد: طرح جامع كلانشهر اراك پس از تصويب در شواري برنامه ريزي استان به شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور ارجاع خواهد شد كه با تصويب آن شورا به شهرداری و دستگاههای ذیربط ابلاغ  و ملاك عمل شهرداري و ساير دستگاهها براي اجراي طرح هاي پايين دستي خواهد بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار